پنجشنبه 19 بهمن 1396 / 07:06|کد خبر : 3115|گروه : اجتماعي

پروژه آبرسانی اضطراری شهر بانه افتتاح شد

پروژه آبرسانی اضطراری شهر بانه افتتاح شد

صبح امروز با حضور مدیر عامل آب و فلاب شهری استان کردستان و نماینده شهرستان های سقز و بانه از پروژه آبرسانی اضطراری شهر بانه بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ صبح امروز همزمان با نهمین روز از دهه مبارک فجر از پروژه آبرسانی اضطراری شهر بانه بمنظور برطرف کردن کم آبی این شهر بهره برداری شد.

محمدحسین محمدی رئیس شرکت آب شهری استان کردستان در آیین بهره برداری از پروژه مذکور؛  برطرف کردن مشکل کم آبی شهر بانه و بیش از هزار خانوار حاشیه نشین این شهر را از مهمترین اهداف احداث این پروژه برشمرد.

وی  اعتبار هزینه شده برای این پروژه را 60 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: 3 میلیارد ریال این اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو و مابقی هزینه شده در این پروژه را  از محل اعتبارات جاری شرکت آب و فاضلاب استان کردستان عنوان کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: خط انتقال آب سد عباس آباد از بویین به بانه 6/9 کیلومتر است که در طول سه ماه گذشته آغاز بکار کرده است که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه 250 لیتر در ثانیه به ظرفیت آب شرب شهری بانه افزوده می شود که کمبود آب بانه را برطرف می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کردستان گفت: عملیات اجرایی این طرح شامل احداث تصفیه خانه آب و احداث ایستگاه پمپاژ -هر دو به ظرفیت 250 لیتر بر ثانیه- و اجرای 6900 متر لوله گذاری با قطر 300 میلیمتر بوده است.

مهندس محمدی افزود: ظرفیت این طرح تصفیه و انتقال آب آشامیدنی بهداشتی برای 110 هزار نفر جمعیت شهر بانه است.



برچسب ها :

بانهافتتاحپروژه ابرساني اضطراري بانهدهه فجرآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی