پنجشنبه 19 بهمن 1396 / 07:00|کد خبر : 3117|گروه : اقتصادي

رئیس شبکه دامپزشکی بانه:

فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در بانه آغاز شد

فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی در بانه آغاز شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه از آغاز و اجرای فاز سوم واکسیناسیون تب برفکی دام های این شهرستان خبر داد.

علی سور امروز در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر؛ با اعلام این موضوع اظهار داشت: فاز سوم واکسیناسیون دام های شهرستان بانه در برابر بیماری تب برفکی بمناسبت دهه مبارک فجر از امروز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح به مدت 26 روز در بانه اجرا خواهد شد افزود: پیش بینی می شود که در این مرحله 45 هزار راس گوسفند و بز و همچنین 6 هزار گاو و گوساله در این شهرستان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی بانه تب برفکی را یکی از بیماری های واگیر و  خطرناک در در دام های سبک و سنگین عنوان کرد و گفت: اگر این بیماری کنترل و پیشگیری نشود در صورت اپیدمی می تواند خسارات اقتصادی زیادی به دامداران وارد کند.

این مسئول تصریح کرد: واکسیناسیون این مرحله از دام ها  توسط 4 اکیپ شامل 2 اکیپ بخش خصوصی و 2 اکیپ از نیروهای شبکه دامپزشکی بانه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون دام ها در برابر تب برفکی کاملا رایگان است از دامداران خواست با پرسنل این شبکه در اجرای طرح مذکور نهایت همکاری را کنند.

علی سور با اشاره به اینکه تا کنون دو مرحله دیگر واکسیناسیون تب برفکی در روستاهای بانه طی سالجاری اجرا شده است گفت: در این مرحله حدود 200 روستا از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد



برچسب ها :

واگسندامدامپزشكيبانهتب برفكيآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی