دوشنبه 23 بهمن 1396 / 09:44|کد خبر : 3128|گروه : اجتماعي

ارتقاء سیستم بی‌سیم اورژانس بانه از آنالوگ به دیجیتال

ارتقاء سیستم بی‌سیم اورژانس بانه از آنالوگ به دیجیتال

رئیس مرکز فوریت های پزشکی بانه گفت: در راستاي ارتقاء کیفیت سیستم‌های بی‌سیم اورژانس بانه ، دیجیتال جایگزین بی‌سیم آنالوگ شد.

رضا فاتحي امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار آرباباخبر، با اعلام اين موضوع  اظهار کرد: این اتفاق که دستاوردی مهم برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه است با پیگیری های دکتر حامد منصوری مدیر شبکه بهداشت و درمان بانه و توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان و نظر مساعد معاونت عملیاتی اورژانس استان صورت گرفت.

وی افزود: ارتباطات بی‌سیم مساله‌ای بسیار مهم است زیرا تنها راه ارتباطی موثر اورژانس مرکز با پوشش آمبولانس‌ها بی‌سیم است و در گذشته از بی‌سیم آنالوگ استفاده می‌کردیم که این بی‌سیم به امواج تکرار کننده‌ نیاز داشت که در ارتفاعات امواج بی‌سیم را دریافت و به نقاط کور منتقل کنند.

فاتحي خاطرنشان کرد: از مزیت های این سرویس جدید می توان به آنتن دهی بالا؛ برطرف شدن پارازیت های موجود از بین رفتن تداخلات بی سیمی با سایر ارگان ها و شهرهای مجاور؛ مشاهده اطلاعات موقعیت یابی جی پی اس و ارسال اطلاعات در قالب پیام کوتاه و پشتیبانی از دو حالت آنالوگ و دیجیتال اشاره کرد.
 

رئيس فوريت هاي پزشكي شهرستان بانه تصريح كرد: شهرستان بانه دومین شهرستان در استان کردستان است که موفق به دریافت این تجهیزات ارتباطي ديجيتال گردیده است.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: از سوی دیگر بحث کیفیت صدای بی‌سیم مطرح است و این در حالی است که بی‌سیم آنالوگ در جاهایی که پوشش اینترنتی ضعیف است کیفیت ندارد و صدا را به صورت واضح منتقل نمی‌کند.

اين مسئول خاطرنشان كرد: زمانی که آمبولانس‌های اورژانس در صحنه حادثه حاضر می‌شوند ارتباط آنها باید با مرکز به صورت دقیق و کاملا واضح حفظ شود که این مساله هم از نظر فنی و هم از نظر مشاوره ای با پزشکی که در مرکز مستقر است بسیار حایض اهمیت است هر چه این ارتباط کامل‌تر باشد خدمات رسانی سریع‌تر انجام می‌شود.



برچسب ها :

بانهاورژانسفوريت هاي پزشكيآمبولانسبي سيمديجيتالآنالوگ

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی