شنبه 28 بهمن 1396 / 10:51|کد خبر : 3137|گروه : اجتماعي

جاده های ارتباطی استان کردستان باز است

جاده های ارتباطی استان کردستان باز است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با وجود بارش برف و باران در بیشتر مناطق این استان، جاده های ارتباطی بین شهری و روستایی باز و تردد خودروها بدون مشکل در جریان است.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محمدراشد مدرس گرجی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در جاده های سقز - دیواندره، قروه - همدان و سروآباد - هورامان بارش برف داریم که عملیات برف روبی و نمک پاشی توسط راهداران انجام شده است.
وی با اشاره به 2 مورد رانش زمین و 2 سقوط بهمن در مسیرهای ارتباطی این استان افزود: بامداد امروز سقوط 2 بهمن در گردنه ژالانه در جاده ارتباطی سروآباد - هوارمان و 2 رانش زمین در گردنه صلوات آباد مسیر ارتباطی دهگلان - سنندج روی داد که با تلاش ماموران راهداری مسیرها بازگشایی شد.
مدرس گرجی تاکیدکرد: به خاطر وجود مه رقیق در مسیرهای کوهستانی و گردنه ها دید افقی کاهش یافته است لذا رانندگان خودروها باید با احتیاط بیشتر و چراغ روشن در این مسیرها تردد کنند.
وی یادآور شد: اکنون در همه جاده های ارتباطی استان کردستان شاهد بارش بارن هستیم ولی تردد خودروها در این مسیرها به صورت عادی ادامه دارد اما با توجه پیش بینی های هواشناسی احتمال تشدید فعالیت های بارشی و نامساعد شدن هوا وجود دارد.
وی گفت: با توجه به این پیش بینی ها، انتظار می رود مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت نیاز حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.
مدرس گرجی افزود: در هفته جاری بیش از 12 مورد ریزش کوه در جاده های ارتباطی این استان بویژه مناطق کوهستانی و گردنه ها روی داد که همه این مسیرها در کوتاهترین زمان با تلاش راهداران باز شد.
به گفته وی، بارش های سیلابی در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای باعث بروز این ریزش ها شد که با توجه به وضعیت جاده ها هیچ گونه خسارتی به خودروها و مسافران در این ریزش ها وارد نشد.

**تردد در برخی جاده های کردستان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است
فرمانده پلیس راه انتظامی کردستان گفت: تردد خودروها در مسیرهای ارتباطی سروآباد به منطقه هوارمان در محدوده گردنه ژالانه و مسیر فرعی مریوان - سقز بخاطر بارش برف تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
سرهنگ عیسی گوهری افزود: رانندگانی که در جاده های کردستان تردد می کنند ضروری است زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.
وی اظهار کرد: با توجه به بارندگی ها، احتمال یخ زدگی جاده های ارتباطی مناطق مرتفع و کوهستانی استان در ساعات آینده بویژه شب وجود دارد لذا توصیه می شود رانندگان در این مسیرها با نهایت احتیاط و دقت تردد کنند.
سرهنگ گوهری با بیان اینکه تصادف جرحی در 24 ساعت گذشته در جاده های استان نداشتیم، یادآور شد: شب گذشته یک خودروی سمند در جاده سنندج - دهگلان واژگون شد و راننده خودرو دچار جراحت شد که توسط عوامل امدادی به مرکز درمانی منتقل گردید.
به گزارش ایرنا، فعالیت یک سامانه بارشی از روز جمعه در آسمان استان آغاز شده که طبق اعلام اداره کل هواشناسی کردستان، پیش بینی می شود 120 میلی متر بارندگی با فعالیت این سامانه در استان ایجاد شود
هم اکنون 600 راهدار استان کردستان جاده های شهری و روستایی مستقر هستند که 350 نفر از این تعداد با 300 دستگاه ماشین آلات برف روب در جاده های بین شهری و 250 نفر نیز با 200 دستگاه ماشین آلات در جاده های فرعی و روستایی استان مستقر هستند.
راهداران استان کردستان در طرح زمستانی بیش از 6 هزار کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند که شامل یک هزار و 800 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و چهار هزار و 200 کیلومتر راه روستایی است.



برچسب ها :

بانهجادهكردستانراهبرفگردنه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی