جمعه 4 اسفند 1396 / 14:23|کد خبر : 3148|گروه : سياسي

امام جمعه بانه:

معابر موقت مرزی بانه با دستور دولت عراق مسدود شده است

معابر موقت مرزی بانه با دستور دولت عراق مسدود شده است

امام جمعه بانه با بیان اینکه بسته شدن معابر موقت مرزی بانه ربطی به دولت جمهوری اسلامی ندارد گفت: این معابر با دستور دولت عراق بسته شدند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا عبدالله حیدری امام جمعه بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ با اشاره به مسدود شدن معابر موقت مرزی شهرستان بانه گفت: این معابر به دستور مرزبانی دولت مرکزی عراق مسدود شده است و دولت جمهوری اسلامی ایران در این رابطه مقصر نیست.

وی افرود: مسئاله مرزهای مشترک بین دو کشور یک موضوع دو جانبه است که هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در آنها بستگی به نظر موافق دو دولت دارد.

ماموستا حیدری در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه به تبیین شان و جایگاه قرآن پرداخت و گفت: قرآن کتابی کامل است که همه مطالب مورد نیاز برای سعادت و خوشبختی انسان ها و جامعه در آن وجود دارد و مادامیکه مسلمانان به دستورات و آیات روح بخش آن توجه و عمل کنند سعادتمند و با عزت خواهند بود.

امام جمعه بانه همچنین از کم رنگ شدن توجه به قرآن در جامعه انتقاد کرد و گفت : متاسفانه امروزه قرآن در بین مسلمانان غریب است و نسبت به گذشته توجه کمتری به آن می شود.

وی دلیل بسیاری از بدبختی هایی که امروز گریبانگر کشورهای اسلامی شده است را نیز به دلیل همین بی توجهی به آیات حیات بخش این کتاب هدایتگر دانست و خاطرنشان کرد: چنانچه مسلمانان عصر حاضر به مانند مسلمانان صدر اسلام به قرآن توجه کنند بسیاری از این اختلافات از بین رفته و امت اسلامی دوباره عزت و اقتدار خود را به دست خواهند آورد.



برچسب ها :

امام جمعه؛ بانه؛ معابر مرزی؛ دولت عراق؛

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی