شنبه 5 اسفند 1396 / 11:33|کد خبر : 3154|گروه : سياسي

سناریویی دیگر برای ضربه بر پیکر اقتصاد بانه

سناریویی دیگر برای ضربه بر پیکر اقتصاد بانه

بازاریان بانه‌ای با بی‌توجهی به هجمه های سنگین دشمن اینکه مغازه های خود را باز نکنند علارغم بارش شدید باران کرکره مغازه های خود را بالا کشیدند تا نشان دهند بصیرت دارند و خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، همواره دشمنان قسم خورده نظام و مردم کرد به فکر توطئه در کردستان بویژه شهرهای مرزی این استان بوده اند بطوریکه همواره برای ضربه زدن به این مردمان متدین و مرزدار از هیچ توطئه و نقشه ای دریغ نکرده اند.

 

این دشمنان دوست نما که در واقع گرگانی هستند در لباس میش در طول چند دهه گذشته با شعارهای به ظاهر مردمی خواسته اند طوری وانمود کنند که حامی مردم کردستان هستند و دغدغه کمک به آنها را دارند در حالیکه تا کنون هیچ اقدام مثبتی از طرف آنها در راستای کمک به این مردمان و برداشتن باری از دوش آنها بر نداشته اند.

 

مردم مرزدار و غیور شهرستان  بانه از بدو انقلاب تا به امروز  هموراه حامی و پشتیبان انقلاب  بوده اند و در این راه شهیدان زیادی تقدیم کرده اند بطوریکه آنها نقش مهمی در ایجاد امنیت مطلوب پایدار  که امروزه آوازاه و آرزوی بسیاری از کشورهای منطقه است داشته اند.

 

 شهرستان بانه طی چند سال اخیر بواسطه مرزی بودن و نگاه دولتمردان ایرانی به مرز بر خلاف بسیاری از کشورها که همواره آن را تهدیدی علیه امنیت خود می دانند با اعتماد به مرزنشینان بعنوان یک فرصت به آن نگریسته اند و به همین دلیل امروز این شهرستان تبدیل به قطب تجاری استان کردستان و مقصد بسیاری از هموطنان در طول ایام سال شده است.

 

امروز در بانه با ایجاد منطقه ویژه اقتصادی که تنها منطقه ویژه اقتصادی غرب کشور است و از طرفی دیگر با ساماندهی مبادلات مرزی و قانومند شدن آن که تابستان امسال به تصویب هیئات وزیران رسید در حال جهش به سمت توسعه و ترقی است.

 

امنیت پایدار؛ توسعه زیر ساخت های توسعه شامل جاده؛ آب؛ برق و گاز در نقاط صفر مرزی و حتی بهره مندی بسیاری از روستاهای بانه از پوشش اینترنت پرسرعت واقعیاتی است که امروزه شاهد آن در این شهرستان مرزی هستیم و همه این خدمات و اتفاقاتی که در آینده خواهد افتاد دشمنان قسم خورده و بی درد این مردم را که خود را دایه مهربانتر از مادر می دانند می آزارد و از این روست که هر روز آنها را به فکر توطئه ای جدید وا می دارد.

 

در طول یکسال اخیر با گسترش شبکه های اجتماعی و کانال های تلگرامی دشمنان دوست نما سعی کرده اند با شایعه پراکنی های بی اساس و مغرضانه روحیه یاس و نا امیدی را در جامعه ترویج داده و با فراخوان های یک طرفه در فضای مجازی فضای آرام روانی جامعه را برهم بریزند .

 

اما غافل از اینکه دیگر دستشان برای مردم رو شده و عموم مردم به باطن کریه و چهره واقعی آنان پی برده اند.

 

در این برهه از زمان نیر که شهرستان بانه خود را آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می کند عده ای شیطان صفت که دیگر حنای آنان در بین مردم کرد رنگی ندارد به هر توطئه ای متوسل می شوند تا با تشویش اذهان عمومی و بیان مطالبی به دور از منافع مردم کوردستان همواره ذهنیت مردم ایران را نسبت به کردستان منفی نگه دارند تا همچنان سیاستهای  منفعت طلبانه خود را در ورای ناامنی خیالی حاصل از این سیاستها دنبال کنند چرا که نان آنها نیز زمانی در روغن است که کردستان نا امن باشد.

 

بسیار پرواضح است که این نابخردان در روزهای مانده به تعطیلات نوروزی که سیل مسافران برای خرید و سیاحت به بانه سرازیر می شوند را فرصتی مناسب دانسته تا با آشفته بازار جلوه دادن اوضاع بانه مانع این استقبال بی سابقه که هر سال کردستان شاهد آن است, شوند.

 

اما در واقع باید بدانند مردم بانه فریب این شایعات عوام فریبانه آنان را نخواهند خورد و عاقبت کار آنان همان نمره صفری است که در سناریوهای کثیف گذشته خود کسب کرده اند و همان بهتر که به دنبال روزگار خوش! و عیش و نوشهای خود در آن سوی مرزهای کردستان همیشه بیدار باشند  و به کوری چشم دشمنان خود, پرتلاشتر از گذشته اقتصاد این شهر را به بلندای آربابا شهره ای سراسری خواهند بخشید.

 

 

در حالی که عده‌ای منفعت طلب با تشویش اذهان عمومی و به بهانه اینکه خواهان انجام مبادلات مرزی در تمامی بازارچه های مرزی استان هستند و این موضوع هم یک موضوع امنیتی بوده و نیاز به بررسی دارد به دنبال آن هستند تا از این مسئله در برهم زدن نظم و امنیت بانه سوء استفاده کنند  و اینگونه وانمود کنند که بازاریان بانه معترض به بستن یکی از بازارچه های مرزی هستند.

 

اما بازاریان بانه با بی توجهی به این هجمه ها علارغم بارش شدید باران مغازه های خود را باز کردند تا نشان دهند بصیرت دارند و خودشان برای خودشان تصمیم می‌گیرند.

 

این درحالی است که محمد فلاحی فرماندار بانه از آغاز طرح مبادلات مرزی با کارت های الکترونیک مرزنشینان در بانه همزمان با سفر استاندار کردستان به این شهرستان در هفته آتی خبر داد.

 

"محمد فلاحی"فرماندار بانه در گفت و گو با خبرنگار "آرباباخبر"از سفر "بهمن مرادنیا" استاندار کردستان به این شهرستان در اوایل هفته آینده خبر داد.

 

وی افزود: مهمترین هدف از سفر استاندار کردستان به بانه بازدید از بازارچه مرزی سیران بند این شهرستان برای انتقال مبادلات مرزی به بازارچه مذکور است.

 

فرماندار بانه تصریح کرد: اجرای طرح مبادلات مرزی با کارت الکترونیک مرزنشینان"کارت پیله وری مرزنشینان" برای اولین بار در سطح کشور از طریق بازارچه مرزی سیرانبند بانه روز دوشنبه هفتم اسفند ماه با حضور استاندار  کردستان آغاز خواهد شد.

 

فلاحی این رویداد را نقطه عطفی در ارتقای شان و کرامت مرزنشینان و ساماندهی مبادلات از طریق بازارچه مرزی سیرانبند توصیف و آن را اقدامی در خور توجه و در راستای توسعه شهرستان عنوان کرد.

 

 

 



برچسب ها :

بانهبازاراقتصادبازارچه مرزي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی