چهارشنبه 9 اسفند 1396 / 10:17|کد خبر : 3160|گروه : اقتصادي

با حضور مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق ویژه و آزاد گمرک:

طرح ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بازارچه مرزی سیران بند بانه عملیاتی شد

طرح ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بازارچه مرزی سیران بند بانه عملیاتی شد

طرح ساماندهی مبادلات مرزی از طریق بارارچه مرزی سیرانبند با حضور علی معقولی مدیر مرکز واردات و امور مناطق ویژه و آزاد گمرک اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ طرح ساماندهی مبادلات مرزی با کارت الکترونیکی مرزنشینان با حضور "علی معقولی"مدیر مرکز واردات و امور مناطق  آزاد و ویژه  گمرک ، مدیر کل گمرک استان کردستان و فرماندار بانه بصورت رسمی اجرا و عملیاتی شد.

"علی معقولی" که برای بازدید از زیرساخت های گمرکی و افتتاح سامانه گمرکی  مبادلات مرزی الکترونیکی از طریق بازارچه مرزی سیران بند به بانه سفر کرده بود امروز در دیداری که از زیر ساخت های گمرکی این بازارچه داشت: بصورت رسمی سامانه مبادلات مرزی الکترونیکی مرزنشینان بانه را افتتاح کرد.

وی در این مراسم افزود: طرح مذکور در راستای تکریم شان و منزلت مرزنشینان و حفظ منبع درآمد مرزنشینان این شهرستان طرح ریزی شده است.

وی طرح مذکور را طرحی خوب و به نفع مرزنشینان و تجار دانست و افزود:  قطعا دیگر چیزی به نام کولبری در کشور و شهرستان بانه وجود نخواهد داشت و با توجه به اینکه کولبری محل ارتزاق بسیاری از مرزنشینان بود لذا برای حفظ و تداوم این منبع درآمدی با حفظ شان و منزلت مرزنشینان طرح ساماندهی مبادلات مرزی با کارتهای الکترونیکی پیش بینی و تهیه شده است.

مدیر کل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه کشور تصریح کرد: در این طرح مرزنشینان می توانند ماهانه به میزان 5 میلیون ریال از تخفیفات گمرکی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم مرزنشینان بازرگانان و تجار نیز با برخورداری از معافیت 4 درصدی کارت های بازرگانی و همچنین عدم ثبت سفارشات کالا در گمرك از مزایای  طرح مذکور بهره مند شوند.

معقولی تصریح کرد: آنچه که در طرح ساماندهی مبادلات مرزی الکترونیکی مسلم است سودآوری این طرح برای تجار و بازرگانان است که البته شاید میزان آن نسبت به گذشته مقداري متفاوت باشد.



برچسب ها :

مبادلات مرزيازارچه مرزي سيران بندبانهكارت لكترونيكمرزنشيانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی