جمعه 18 اسفند 1396 / 16:00|کد خبر : 3188|گروه : اجتماعي

هشدار امام جمعه موقت بانه در رابطه با چهار شنبه آخر سال/ خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند

هشدار امام جمعه موقت بانه در رابطه با چهار شنبه آخر سال/ خانواده ها مراقب فرزندانشان باشند

امام جمعه موقت بانه با اشاره به نزدیک شدن چهارشنبه آخر سال نسبت به خطرات احتمالي چهارشنبه سوری هشدار داد و از خانواده ها خواست بیشتر مراقب فرزندان شان در اين ايام باشند.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بانه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد؛ با اشاره به ماموستا ملا جمال کریمی امام جمعه موقت بانه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهر که در مسجد جامع بانه برگزار شد؛ با اشاره به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: چهارشنبه سوری از لحاظ دینی هیچ گونه وجاهتی ندارد.

وی افزود: بر اساس آمار سال گذشته حدود 60 نفر بواسطه ترقه بازی و مواد منفجره در چهارشنبه آخر سال جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی هم به شدت مصدوم شدند.

ماموستا کریمی از خانواده ها خواست در این ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا ترقه بازی و مواد منفجره سلامت فرزندان شان را به خطر نينداخته و زندگی را در اين روزهاي پاياني سال به کام خود و خانواده ها يشان تلخ نکنند.

امام جمعه موقت بانه در ادامه؛ ضمن تبریک هفته زن و گرامی داشت روز مادر اظهار داشت: اسلام تنها دینی است که به زنان توجه ويژه کرده و از دیدگاه انسانی به آنها نگریسته است.

وی با بیان اینکه دیدگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری و برخاسته از لذت هاي جنسی است افزود: در مقابل اسلام بیشتر به بعد انسانی و جایگاه والای زن توجه کرده و نقش او را در تربیت نسل و جامعه  برجسته نموده است بطوریکه این حقیقت غیر قابل انکار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بسته شدن مرزهای موقت کولبری در بانه هم اساره کرد و گفت: با توجه به اینکه امرار معاش بسیاری از مردم بانه وابسته به مرز و مبادلات مرزی است لذا با بسته شدن این معابر بازار بانه از رونق خواهد افتاد.

ماموستا كريمي افزود: اگر چه بسته شدن مرزهای غیر رسمی از طرف دولت عراق بوده و دولت جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هیچ گونه تقصیری ندارد اما امیدواریم با تدبیر و تلاش مسئولان شاهد ساماندهی مبادلات مرزی باشیم بطوریکه به بازار و اشتغال مردم این شهر مرزی لطمه ای وارد نشود.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به جمله ای از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دشمن امروز از راه اقتصادی کشور ما را مورد هدف قرار داده است خاطرنشان کرد: با بستن بازار و مجتمع های تجاری دردی از مشکلات حل نمی شود و بلکه خواسته دشمنان که همان رکود بازار است اتفاق می افتد.

وی همچنین از عده ای قلیل از کسبه و بازاریان بانه که مشغول فروش اجناس بی کیفیت در بازار هستند انتقاد کرد و گفت: نباید اجازه دهیم که این عده قلیل آبروی اکثریت کسبه را لطمه دار کنند.


امام جمعه موقت بانه در بخش دیگری از سخنان خود به جشن نیکوکاری اشاره کرد و از مردم و خیرین بانه ای خواست با مشارکت در این جشن موجبات شادی انسان های نیازمند و بی بضاعت را فراهم کنند. ماموستا کریمی خاطرنشان کرد: مردم خیر و نوع دوست بانه همواره در کارهای خیر و عام المنفعه پیشگام بودند و انتظار می رود در این موقعیت نیز به خوبی ظاهر شوند تا در آستانه سال نو با کمک های خود دل نیازمندان را شاد کنند



برچسب ها :

امام جمعه موقتبانهچهارشنبه سوريترقهمرز بانهكولبريروز زن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی