دوشنبه 25 آبان 1394 / 11:50|کد خبر : 319|گروه : اجتماعي

مدیر کتابخانه های عمومی بانه:

فضای کتابخانه های عمومی بانه استاندارد نیست

فضای کتابخانه های عمومی بانه استاندارد نیست

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بانه گفت:به لحاظ کیفی فضای کتابخانه های عمومی این شهرستان از استاندارهای لازم برخوردار نیست.

آرباباخبر: فضای کتابخانه های عمومی بانه استاندارد نیست

صفر حسین زاده مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بانه پیش از ظهر روز دوشنبه 25 آبانماه در گفت و گو با خبرنگار آرباباخبر اظهار داشت: کتابخوانی و ترویج آن بعنوان یک فرهنگ در بین اقشار مختلف جامعه بویژه قشر دانش آموز و تحصیلکرده می‌تواند در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی مؤثر باشد و زمانی ما می‌توانیم بگوییم در حوزه کتابخوانی موفق عمل کردیم که از کتابخانه های استاندارد و مجهز بهره مند باشیم.

وی ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب فضاهای کتابخانه ای در شهرستان بانه گفت:همه
کتابخانه های عمومی این شهرستان در فضاهایی غیر کتابخانه ای قرار دارند و هیچ کدام از این کتابخانه ها از استاندارهایی که بایستی یک کتابخانه استاندار از ان برخوردار باشد داشته باشد بی بهره هستند.

 حسین زاده فرسودگی و کهنه ساخت بودن این فضاها را از دیگر مشکلات در حوزه فضاهای کتابخانه ای این شهرستان برشمرد و افزود: کتابخانه عمومی نبی اکرم شهرستان بانه با داشتن بیش از 40 سال قدمت بطور کامل فرسوده بوده و علی رغم تعمیراتی که در این کتابخانه نیز صورت گرفته باز هم از یک فضای نامناسب و غیر استاندار برخوردار است.

مدیر کتابخانه های عمومی شهرستان بانه تصریح کرد: داشتن سالن مطالعه مجزا، مخزن جداگانه، مجزا بودن بخش نشریات، بخش کودک و داشتن بخش های شنیداری و دیداری از جمله خصوصیات یک کتابخانه استاندارد و مناسب است که متاسفانه کتابخانه های عمومی شهرستان بانه هیچ کدام از این ویژگی ها را ندارد.

وی در ادامه  همچنین از اجرای بیش از 13 ویزه برنامه بمناسبت هفته کتاب در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان بانه خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه نقاشی در بین 4 مدرسه ابتدایی سطح شهر، برگزاری مسابقه مکتوب از کتاب من و کتاب از جمله تالیفات مقام معظم رهبری و تهیه و توزیع بیش از 800 بروشور در مورد اهمیت کتاب و کتاب خوانی را در بین نمازگزاران جمعه از جمله این برنامه ها بمناسبت هفته کتاب در بانه عنوان کرد.





 



برچسب ها :

کتابخانه های عمومی بانهکتاب خوانیمعضلات اجتماعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی