دوشنبه 21 اسفند 1396 / 19:09|کد خبر : 3194|گروه : اجتماعي

امام جمعه موقت بانه:

فرهنگ ايثار و شهادت طلبي در بين جوانان ترويج شود

فرهنگ ايثار و شهادت طلبي در بين جوانان ترويج شود

امام جمعه موقت بانه به تقویت روحیه ایثار و شهادت طلبی در بين نسل جوان بویژه دانش آموزان تاکید كرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا ملا جمال کریمی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز شهید که به مناسبت 22 اسفند در کانون ولایت بانع برگزار شد با اشاره به آیات و روایات اسلامی به تبیین جایگاه شهیدان در دین اسلام پرداخت و گفت: از دیدگاه اسلام شهید و شهادت از جایگاه بالایی برخوردار است بطوریکه خداوند متعال به صراحت در قران کریم می فرماید شهیدان را هرگز مرده نپندارید بلکه آنها زنده بوده و در نزد خدای خود روزی می خورند.

وی افزود: شهادت توفیق بزرگی در اسلام است و نصیب هر کسی نمی شود و شخصی که دارای اخلاص است می تواند به مقام شهادت نایل شود.

ماموستا کریمی تصریح کرد: طبق آیات و روایات اسلامی شهید در قیامت از چنان جایگاه رفیع و نعماتی برخوردار است که آرزو دارد دوباره زنده شده تا در راه خدا جهاد کرده و باری دیگر به فیض شهادت نایل شود.

امام جمعه موقت بانه با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: معلمان بایستی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی و تقدیت روحیه شهادت طلبی در نسل جدید بویژه دشمنان با این توطئه دشمنان مقابله کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با بهره گیری از ابزارهای مختلف تبلیغاتی مانند فضای مجازی و ماهواره بدنبال کمرنگ کردن معنویات و اعتقادت دینی در جامعه است.

در ادامه رضا خضری مدیر اموزش و پرورش بانه نیز امنیت و ارامش امروز کشور را مرهون خون شهیدان و ایثار انان دانست و گفت: حفظ و تداوم راه این شهیدان وظیفه همه احاد جامعه است.

وی با بیان اینکه امسال 34 یادواره دانش اموزی در مدارس بانه برگزار شده است افزود: سال گذشته شهرستان بانه مقام نخست برگزاری یادوارهای دانش آموزی را کسب کرده است.

وی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان؛ ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین دانش آموزان و قدرشناسی از شهیدان را از جمله اهداف این یادواره های دانش آموزی برشمرد.



برچسب ها :

امام جمعه موقتبانهفرهنگ اسثار و شهادتدانش آموزانآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی