شنبه 26 اسفند 1396 / 15:13|کد خبر : 3199|گروه : علمي

بانک اطلاعاتی جامع شهرستان بانه تهيه و تدوین می شود

بانک  اطلاعاتی جامع شهرستان بانه تهيه و تدوین می شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان بانه از تهيه و تدوین بانک اطلاعاتی جامع شهرستان بانه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ عبدالواحد رفاعی رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان بانه امروز در کنفرانس خبری که در همین راستا و با حضور اصحاب رسانه در محل دانشگاه علمی کاربردی شهر بانه برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: بانك جامع اطلاعاتي  شهرستان بانه در حال تهيه و جمع آوری است كه بيشتر كارهاي آن انجام شده و به زودی به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه این طرح از یک ماه گذشته آغاز شده است ابراز امیدواری کرد که فاز اول این بانک جامع اطلاعاتي شهرستان بانه تا پایان فرودین ماه سال اينده آماده  و در قالب یک اپلیکشن تحت ویندوز در اختیار مردم قرار بگيرد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بانه تصریح کرد: این بانک اطلاعاتی در 15 رشته اصلی و در حوزه هاي اجتماعی؛ فرهنگ و ادب ؛ کشاورزی؛ ادبیات؛ باستان شناسی و تاريخ ؛ معماری و ديگر زمينه ها  توسط تعدادی از اساتید فن در حال تهيه است.

رفاعی اعتبار لازم برای اتمام این پروژه را یک میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: تا کنون برای اجرای فاز اول این پروژه 150 میلیون ریال از محل كمك شوراي اسلامي و شهرداري بانه هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بانه این اقدام را گام موثری در شناساندن ظرفیت و پتانسیل های شهر بانه در حوزه های مختلف عنوان کرد و گفت: از تدوین و جمع آوری این بانک اطلاعاتی افراد مختلفی از جمله عموم مردم؛ دانشجویان و اساتید دانشگاه و همچنین سرمایه گذاران اقتصادی می توانند بهره برداری های لازم را داشته باشند.

وی همچنین از عقد قرار داد و تفاهم نامه با اداره میراث فرهنگی در زمینه توانمدسازی زنان محلات حاشیه نشین بانه خبر داد و گفت: بر اساس این طرح برای زنان حاشیه نشین کارگاه های آموزشی مناسب در راستای توانمد سازی آنان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در این تفاهم نامه مقرر شده است که مشاوره های لازم و آموزش بازاریابی و ورود به عرصه اقتصادی هم به آنان در زمينه ايجاد اشتغال و درآمدزايي از محل فروش صنايع دستي ارائه شود.



برچسب ها :

بانهبانك جامع اطلاعاتيدانشگاه علمي كاربرديباستان شناسيكشاورزي

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی