سه شنبه 7 فروردین 1397 / 09:35|کد خبر : 3205|گروه : اقتصادي

بازارچه مرزی سیرانبند بانه تا 15 فروردين بازگشايي مي شود

بازارچه مرزی سیرانبند بانه تا 15 فروردين بازگشايي مي شود

فرماندار شهرستان بانه از بازگشايي بازارچه مرزی سیرانبند براي وارد كردن كالاي بازرگانان بانه اي كه در آن طرف مرز متوقف شده است به مدت يك هفته تا 15 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، شامگاه دوشنبه فرماندار بانه به همراه مهندس بيگلري نماينده مردم شهرستان هاي سقز و بانه با جمعي از معتمدین و فعالان اقتصادی اين شهرستان بمنظور بررسي موانع و مشكلات طرح ساماندهي مبادلات مرزي الكترونيك در محل دفتر بنیاد توسعه آشتی بانه ديدار و گفت و گو كردند.


محمد فلاحي فرماندار بانه در اين نشست اظهار کرد: با توجه به تصميم هيئات وزيران و  تغييراتي كه اخيرا بواسطه اين مصوبه در مراودات مرزي صورت گفته است بسیاری از اجناس  تجار بانه اي در آن سوی مرز متوقف شده است.


وی افززود: با توجه به شرايط زماني كه مسافران نوروزي در ايام عيد بيشتر از هر زمان ديگري  براي خريد اجناس به بانه سفر مي كنند و از  اینکه بازاریان تاکنون نتوانستند کالاهای خريداري شده خود را  به بازار بانه وارد کنند در حال ضرر هستند.


فلاحي خاطرنشان كرد: مسئولين استاني و حتي كشوري  نيز با اذعان به اين موضوع پیگیرهای متعددي با دولت مركزي عراق و مرزباني اين كشور از طريق سركنسولگري ايران در هولير انجام داده اند تا اين كالا ها از طريق از طريق  بازارچه سیرانبند بانه وارد اين شهرستان شود.

فرماندار بانه تصريح كرد: خوشبختانه اين پي گيري ها نتيجه داد و قرار است  به مدت یک هفته اجناس فعالان اقتصادي بانه كه در آن سوي مرز متوقف شده است  از روستاي سرسول عراق وارد بازارچه سيران بند بانه شود.

نماينده عالي دولت در بانه گفت: بازاریان بانه می توانند کالاهای خود را  با پرداخت عوارض گمرکی از طریق بازارچه سیرانبند بانه وارد شهرستان  کنند و از تخفیفات ویژه برخوردار شوند.


وی گفت: بازار بانه نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان و حتي شهرستان هاي همجوار  دارد كه  باید برای حل مشکلات بازار راهکارهای قانونی و کاربردی متناسب با شرايط بازار بانه ارائه شود تا بازار  را از رکود نجات دهیم.



برچسب ها :

بازارچه مرزي سيران بندبانهفعالان اقتصاديكالامرزفرماندار بانهآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی