چهارشنبه 29 فروردین 1397 / 00:46|کد خبر : 3233|گروه : علمي

دارویی برای درمان فوری افسردگی شدید

دارویی برای درمان فوری افسردگی شدید

با استفاده از داروی کتامین که در قالب اسپری بینی عرضه می‌شود می‌توان افسردگی شدید و افکار خودکشی را به سرعت کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، محققان علوم پزشکی در انجمن روان پزشکی آمریکا اعلام کردند با استفاده از داروی کتامین که در قالب اسپری بینی عرضه می‌شود می‌توان افسردگی شدید و افکار خودکشی را به سرعت کنترل کرد.


این مطالعه بر روی ۶۸ نفر با موفقیت انجام شد و دانشمندان چهار ساعت بعد از استفاده از دارو، و سپس ۲۴ ساعت و در مرحله بعدی، ۲۵ روز بعد، بیماران را کنترل کردند. پزشکان می‌گویند این روش درمانی، به سرعت و با دقت بالایی پاسخ می‌دهد و بیماران مبتلا به افسردگی شدید را از افکار خودکشی رها می‌کند.


به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، سازمان بهداشت جهانی از دهم اکتبر ۲۰۱۶، روز جهانی افسردگی، چالشی را برای مقابله با این اختلال خلقی آغاز کرده است. هدف جهانی این طرح، کمک به افراد افسرده است. افسردگی یک بیماری روانی‌ست که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست‌دادن علاقه می‌شود. اکثر افراد بعضی از مواقع احساس ناراحتی، افسردگی و غم می‌کنند، احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست‌دادن چیز‌ها و کسانی که به آن‌ها علاقه داریم، می‌باشد. اما زمانی که این احساس غم و اندوه شدید، بی‌امیدی، بیچارگی و بی‌ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، شما دچار بیماری افسردگی شده‌اید. اختلال افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار تاثیر می‌گذارد.


افسردگی ممکن است باعث ابتلای به انواع بیماری‌های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن‌ است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی‌توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند بیماری‌های دیابت یا فشار خون است که باید برای درمان آن اقدام کرد. اکثر افراد مبتلا به بیماری افسردگی بعد از مصرف دارو، جلسات مشاوره و یا سایر اشکال درمان، بهبود می‌یابند.

 

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

 

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
close


برچسب ها :

روان پزشکیافسردگیبهداشت جهانیبیماری روانی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی