یکشنبه 2 اردیبهشت 1397 / 08:01|کد خبر : 3241|گروه : سياسي

رئیس مرکز بهداشت بانه:

60عنوان برنامه بمناسبت هفته سلامت در بانه اجرا می شود

60عنوان برنامه بمناسبت هفته سلامت در بانه اجرا می شود

رئیس مرکز بهداشت بانه از اجرای 60 عنوان برنامه متنوع بمناسبت هفته سلامت در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار آرباباخبر،؛ علی شالباف ظهر امروز در نشست مطبوعاتی که با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های هفته سلامت برگزار شد اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه و مرکز بهداشت این شهرستان امسال همزمان با هفته سلامت 60 برنامه متنوع را پیش بینی کرده که در طول هفته سلامت اجرا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه هر ساله سازمان بهداشت جهانی شعاری را به مناسبت هفته سلامت انتخاب می کند افزود: امسال شعار سازمان بهداشت جهانی در هفته سلامت؛ پوشش همگانی سلامت برای همه و در همه جا است.

 

شالباف خاطرنشان کرد: عیادت از بیماران زمین گیر؛ برگزاری همایش های سلامت برای گروه های هدف مختلف؛ همایش کوه پیمایی؛ همایش پیاده روی؛ ویزیت رایگان شهروندان ؛ معدوم سازی نزدیک به 5 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته که طی سه ماهه اخیر توسط بازرسان واحد سلامت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی کشف و ضبط شده است از جمله این برنامه ها است.

 

رئیس مرکز بهداشت بانه همچنین از افتتاح چند پروژه در حوزه سلامت شامل کلینیک تخصصی بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه؛ بیمارستان رازی و چند خانه بهداشت در طول هفته سلامت خبر داد.

 

وی شیوع بیماری های غیرواگیر و افزایش مرگ و میرها در اثر ابتلای افراد به این بیماری ها را از جمله مشکلات سراسری عنوان کرد و گفت: عدم تحرک؛ الگوی تغذیه ناسالم و افراط در مصرف انواع قندها؛ نمک و روغن دانست.

 

این مسئول تصریح کرد: برای مبارزه با بیماری های غیر واگیر نیازمند همکاری سایر ادارات و بویژه خود افراد هستیم و تا جائیکه امکان دارد می بایست خود مردم نیز با انجام اقدامات خود مراقبتی در این مسیر با شبکه بهداشت و درمان بانه همکاری کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت بانه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای بیش از 97 درصد مردم بانه؛ نظارت مستمر و دائم بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت صنوف حساس؛ ایجاد خانه های بهداشت جدید در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای شهر را از دیگر اقدامات این شبکه در راستای اجرای سیاست های نظام سلامت برشمرد.



برچسب ها :

هفته سلامت؛ بانهرئیس مرکز بهداشت بانهبیماریغیرواگیرارباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی