پنجشنبه 10 خرداد 1397 / 10:40|کد خبر : 3246|گروه : اجتماعي

رئيس اداره زندان بانه:

172محکوم مالی در بانه آزاد شد

172محکوم مالی در بانه آزاد شد

رئیس اداره زندان شهرستان بانه از آزادی 172 محکوم مالی از زندان این شهر طی یکسال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر، حیدر رحیمی امشب در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شهرستان بانه که با حضور خیرین و مسئولین در هتل هاله این شهرستان برگزار شد؛ اظهار داشت: در طول یکسال گذشته تعداد 172 نفر زندانی جرایم غیر عمد شهرستان بانه که محکومیت مالی داشتند با همت خیرین؛ ستاد دیه استان کردستان و اقدامات مددکاری اداره زندان شهرستان بانه آزاد و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.
 
وی افزود: در جشن گلریزان سال گذشته تعداد 12 نفر که محکومیت مالی آنها 3 میلیارد و 800 میلیون ریال بود با همت خیرین و همچنین کمک بلاعوض ستاد دیه استان کردستان آزاد شدند.
 
رحیمی با بیان اینکه بیشترین تعداد زندانیان بانه را محکومین مالی تشکیل می دهند خاطرنشان کرد: در طول یکسال گذشته تعداد 215 نفر که محکومیت انها مالی بود وارد زندان بانه شدند که در این بين  تعداد 172 نفر از این افراد با کمک خیرین؛ ستاد دیه استان و اقدامات مددکاری زندان بانه از زندان آزاد و به آغوش پرمهر خانواده هایشان بازگشتند.
 
رئیس اداره زندان بانه تصریح کرد: مهریه؛ نفقه؛ تصادفات و حوادث کارگاهی به ترتیب بیشترین جرایم غیر عمدشهرستان بانه در حوزه محکومیت های مالی این شهرستان را تشکیل می دهند.
 
وی تصریح کرد: از مجموع 172 نفر زندانی جرایم غیر عمدی که در طول یکسال گذشته آزاد شدند 44 نفر با میانجیگری و پادرمیانی شورای حل اختلاف زندان و واحد مددکاری در جلب رضایت شکات و 116 نفر هم با پرداخت دین و تقسیط بدهی آزاد شوند.
 
رحیمی با اشاره به اینکه در جشن گلریزان امسال 7 نفر محکوم مالی نیز چشم انتظار کمک های خیرین هستند ابراز اميدواري كرد كه اين تعداد با کمک خیرین و ستاد دیه استان نیز در ایام مبارک رمضان آزاد و به آغوش گرم خانواده هایشان بازگردند.
 
رئیس اداره زندان بانه تصریح کرد: در حوزه جرایم عمد نیز توانستیم با جلب رضایت شکات تعداد 135 محکوم را آزاد کرده و آنها را به کانون گرم خانواده هایشان برگردانیم.
 
 
وی در ادامه همچنين  از کسب رتبه اول توسط زندان بانه در بین زندان های استان کردستان هم خبر داد و گفت: زندان این شهرستان در رعایت شاخص های فرهنگی؛ اقدامات مددکاری؛ مراقبت بعد از خروج از زندان و ایجاد اشتغال و حرفه آموزی توانسته این موفقیت را کسب کند.
 
رئیس اداره زندان بانه در ادامه به اقدامات انجمن حمایت از زندانیان شهرستان بانه هم اشاره کرد و گفت: این انجمن 52 خانواده زندانی را تحت پوشش خود دارد که در حوزه مسائل فرهنگی؛ پرداخت نقدی مستمری؛ هزینه های درمانی و آموزشی به افراد تحت پوشش خود خدمات ارائه می دهد.
 
رحیمی یادآور شد؛ پرداخت 394 میلیون و 370 هزار ریال کمک های نقدی؛ مبلغ 128 میلیون و 500 هزار ریال سبد کالا و کمک غیر نقدی؛ 14 میلیون و 800 هزار ریال هزینه آموزشی از جمله اقداماتی است که این انجمن به مددجویان خود در طول یکسال گذشته ارایه داده است.



برچسب ها :

جشن گلريزانبانهازاديارباباخبرجرايم غير عمدزندانيهتل هاله

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی