یکشنبه 13 خرداد 1397 / 18:12|کد خبر : 3247|گروه : فرهنگي

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در بانه برگزار شد+ تصاوير

مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در بانه برگزار شد+ تصاوير

مراسم بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی"ره" پیش از ظهر امروز با حضور گسترده آحاد و اقشار مختلف مردم شهرستان بانه در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آرباباخبر؛ ماموستا "ملا عبدالله حیدری" امام جمعه بانه در این مراسم با اشاره به جایگاه و شان امام خمینی در بین مردم ایران؛ منطقه و بلکه جهان گفت: امام خمینی(ره) بزرگمرد تاریخ معاصر است که توانست با استفاده از اندیشه ها و تفکرات ناب اسلامی بساط حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را در ايران سرنگون کتد.


وی افزود: امام خمینی(ره) با بهره گیری از آموزه های اصیل اسلامی در برابر طاغوت عصر خود ایستاد و با هدایت و رهبری ملت بزرگ ایران توانست رژیم شاهنشاهی را ساقط کند.

امام جمعه بانه تصریح کرد: استکبار جهانی در دوران قبل از انقلاب اسلامي با سیطره بر حکومت شاهنشاهی سرمایه های ملی و مادی این کشور را به غارت می بردند و ملت ما را صد درصد وابسته به خود كرده بودند.


وی خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه استکبار جهانی سرمایه های ملی این سرزمین را به یغما می برد از طرفی هم اعتقادات دینی و مذهبی مردم را نشانه گرفته بود و از اين طريق مي خواست به راحتي اهداف و خواسته هاي خود را در ايران پياده كند.

ماموستا حیدری تصریح کرد: آمریکا كه به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ است در راس این چپاول و غارتگري قرار داشت و دستان پلید آنان با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام برای همیشه از این کشور کوتاه شد.

در ادامه ماموستا "ملا جمال كريمي" امام جمعه موقت بانه نيز با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامي اظهار داشت: امام با روحیه استکبار ستیزی و دشمن شناسی خود توانست مردم ایران را از سلطه استکبار رهایی بخشد.

وی افزود: دشمنان اسلام و مردم ایران نیز از ابتدای شکل گیری انقلاب تا کنون با توطئه های مختلف درصدد براندازی نظام و نابودی آن بودند که با بصیرت و استقامت مردم در طول این چهار دهه نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.


امام جمعه موقت بانه در ادامه با اشاره به فرا رسیدن 15 خرداد؛ حوادث سال های 42 مردم قم و بمباران مردم روزه دار بانه در سال 63 را که منجر به شهادت تعداد کثیری از مردم شد بادآوري نموده و تصریح کرد: در این دو حادثه غمبار دست دشمنان به خون افراد بسیاری از هموطنان و همشهریان ما آلوده شد ولی باز هم نتوانستند مانع از تداوم انقلاب و توقف آن شوند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن روز قدس؛ آن را یادگار ارزشمند امام راحل  دانست و گفت: این مراسم با توجه به اینکه امسال دولت امریکا سفارت خود را به قدس شریف انتقال داده از حساسیت بیشتری برخوردار است و می طلبد که مردم مسلمان و روزه دار ایران با شکوه هر چه بیشتری آنرا اجرا کنند.


امام جمعه موقت بانه آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و گفت: سخنان رهبر انقلاب در مورد عهد شکنی آمریکا با خروج دولت ترامپ از برجام تحقق عيني یافت و باری دیگر نشان داد که دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی با اشاره به انواع توطئه های استکبار جهانی بر عليه ايران اسلامي كه آمریکای جنایتکار در راس آنان قرار دارد گفت: خوب است که آمریکا و تمام دشمنان مردم ایران اين نكته مهم را بدانند که ملت بزرك ايران هرگز تسلیم توطئه و زیاده خواهی های انان نمی شود بطوریکه این ادعا را در طول چهار دهه گذشته نیز به خوبی ثابت کرده اند.


ماموستا کریمی یادآور شد؛ سردمداران دولت مستکبر آمریکا بدانند که ملت بزرگ ایران نیز با تکیه بر منویات رهبر معظم انقلاب و توانمندی های داخلی بدون برجام نیز قادر به تداوم راه و حرکت در مسیر توسعه و رشد هستند.
 





برچسب ها :

ارتحالامام خمينيبانهمراسمآرباباخبر

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی