یکشنبه 8 مهر 1397 / 12:12|کد خبر : 3255|گروه : سياسي

نماینده سقز و بانه در مجلس

بیگلری: اگر کسی می‎گوید من از وزارت نفت حقوق 20 میلیونی می‎گیرم مدرک ارائه کند

بیگلری: اگر کسی می‎گوید من از وزارت نفت حقوق 20 میلیونی می‎گیرم مدرک ارائه کند

آقای مهندس بیگلری(نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ): اگر کسی می‎گوید من از وزارت نفت حقوق 20 میلیونی می‎گیرم مدرک ارائه کند ، این درست نیست که از بین 8 نفر فقط اسم من را می‎برند!

به گزارش کُردتودی، «محسن بیگلری» نماینده ی سقز و بانه در مجلس ضمن اظهارنظر درباره‌ی اختلافات هدایت الله خادمی نماینده‌ی ایذه در مجلس با وزارت نفت و گفته‌ی این نماینده مبنی بر انتقال چند نفر از نمایندگان فعلی مجلس به وزارت نفت و افزایش حقوق ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصدی آنها، از نحوه‌ی انتقال خود به وزارت نفت دفاع کرد.

 

آقای بیگلری روز پنجشنبه‌ی گذشته به انصاف نیوز گفت: ایشان (خادمی) می‌گوید من چنین مصاحبه‌ای نکردم. من با ایشان صحبت کردم و می‌گوید مصاحبه‌ای نکردم و این قضیه کذب است.

 

خبرنگار انصاف نیوز: اما توییت زده بودند. من خودم دیروز با آقای خادمی صحبت کردم و این را تایید کردند که وزارت نفت هشت نفر از نمایندگان فعلی را به آنجا منتقل کرده و حقوقشان را ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش داده است.

 

بیگلری: خب بگو مدارکش را ارائه کند دیگر.

 

خبرنگار: خواستم از شما بپرسم که آیا خبری راجع به صحت آن ندارید؟

 

بیگلری: با ایشان صحبت کردم و گفت من چنین مصاحبه‌ای نکردم و دروغ است. اینها نامردند اینها ال‌اند اینها بل‌اند؛ یک چیزهای چرت و پرتی‌هایی.

 

به نظرم آقای خادمی به جای این حاشیه‌سازی‌هایش برای حوزه ی انتخابیه‌اش کار کند بهتر است.

 

ایشان از برج آ.اس.پ خانه گرفته و فلان کرده و خانه را از او گرفته‌اند. خانه‌ی میلیاردی چهار پنج میلیارد تومانی چند سال در اختیارش بوده و بر سر این با وزارت نفت درگیر است. به نظر من استفاده‌ی خود را کرده و کارش را کرده اما الان نماینده‌ی مردم است.

 

من هر چیزی که از آقای خادمی می‌شنوم دعوا است. به نظرم به جای آنها بیاید وظیفه و رسالت خود را درست انجام دهد. خدمت به مردمش را بکند بهتر است. شما خبرنگاری و پنجشنبه هم هست و خیلی‌ها رفته‌اند و استراحت می‌کنند اما تو کار خبرنگاری‌ات را انجام می‌دهی و درود بر شرفت.

 

من هر چه از ایشان شنیدم دنبال دعوا بوده است. اگر با وزارت نفت هم دعوا دارد استیضاح یا سوال کند اینگونه بهتر است.

 

اصلا راجع به این دست از اقدامات سوال کن وگرنه می‌توانی استیضاح کنی.

 

نظر شما به عنوان یک جوان مملکت وقتی دلار ۳۷۰۰ تومانی ۲۰ هزار تومان شده و مردم دارند از گشنگی می‌میرند ایشان بیاید کمک کند؛ آیا با این قضایا مشکلی حل شود؟ یا دنبال انتقال باشد که چرا انتقال داده شده یا نشده. خب از سازمان بازرسی کشور بروند و آنها را برگردانند.

 

خبرنگار: آقای بیگلری شما نماینده‌ی ادوار بودید و خودتان هم قبلا به وزارت نفت منتقل شدید. فرآیند انتقال شما به وزارت نفت چه بوده است؟ چه ویژگی بوده که باعث انتقال شما به وزارت نفت شده است؟ مثلا رشته‌ی شما مرتبط بوده؟ یا …

 

بیگلری: من هیات علمی دانشگاه بودم برادر من. در وزارت نفت هم دانشگاه است و همان دانشگاه وزارت نفت می روم.

 

خبرنگار: حقوق شما از وزارت نفت است یا از مجلس؟

 

بیگلری: این را خیلی کار کردید. شما از رفقای آقای خادمی هستید درسته؟

 

خبرنگار: نه

 

بیگلری: چرا چرا اینجور مشخص است. شما دنبال حاشیه سازی‌ها نباشید بهتر است. حقوق من هم اعلام کردند و مجلس هم نامه داد از وزارت نفت حقوق می‌گیرم و از مجلس [بیرون] آمدم.

 

۵۲ نفر هم هستند که از مجلس حقوق نمی‌گیرند، خود آقای خادمی هم از وزارت نفت بالاترین حقوق را می‌گیرد.

 

به نظر من، تو هم برو دنبال کار و زندگی‌ات، دنبال خادمی نرو. خادمی آدم مثبتی نیست. امیدوارم شما را در جاهای خوب ببینم. پشت سر آقای خادمی نباش روزی پشیمان خواهی شد.

 

خبرنگار: ما رسانه‌ی مستقلی هستیم و کاری به افراد نداریم.

 

بیگلری: من با شما مصاحبه هم نکردم و فقط راهنمایی کردم!

 

خبرنگار: تصمیم این دیگر با ما است.

 

بیگلری: نه دست تو نیست من حرف زدم و آدم حسابت کردم والا خادمی آدمی نیست که افراد را اجیر کند و شما شخصیتت بالاتر از این است که اجیر خادمی شوی. مشخص است که کلمه‌ی‌تان هم انصاف است. از حرف‌هایت هم مشخص است آدم با شخصیتی هستی. این را به تو می‌گویم، از من داشته باش.

 

پیامک تکمیلی

 

آقای بیگلری بعد از انجام این مصاحبه در پیامکی به خبرنگار انصاف نیوز، نوشت:

 

«سلام مجدد. اگر آن آقا آدم صادق و درستی است (که نیست) چرا از آن هشت نفر فقط اسم من را میبره؟! من فقط به خدا واگذارش کرده‌ام و گرنه کلی مدارک ازش دارم».

 

هدایت الله خادمی: فیش حقوقی زنگنه و تیمش منتشر شود

 

هدایت الله خادمی نماینده‌ی ایذه در مجلس درباره‌ی اطلاعیه‌ی وزارت نفت که گفته بود او بالاترین سقف حقوق را دارد و ۲۷ میلیون تومان حقوق دریافته کرده، این موضوع را رد کرد و با اعلام اینکه فیش حقوقی خود را در یکی از برنامه‌های رسانه‌ی ملی به نمایش گذاشته، از وزیر نفت خواست که او هم فیش حقوقی خود را منتشر کند.

 

هدایت الله خادمی چهارشنبه‌ی گذشته درباره‌ی صحت این اطلاعیه به انصاف نیوز گفت:

 

طبق معمول کدام حرف وزارت نفت درست از آب درآمد؟ آی پی سی درست از آّب درآمد یا توتال و کرسنت آن درست از آب در آمد که بقیه‌اش درست از آب در بیاید؟

 

من ۳۱ سال است که کارمند وزارت نفت هستم یعنی از سال ۶۶تا همین الان کارمند وزارت نفت هستم. شروع به کار من هم از وزارت نفت بوده است. حقوق وزارت نفت هم براساس مدرک، سابقه، شایستگی و آیتم‌های استانداردی است که به همه تعلق می‌گیرد.

 

بالاخره چون سابقه‌ی من زیاد است و مدیرعامل شرکت‌های نفتی بوده‌ام بالاترین رتبه را دارم و چون بالاترین رتبه را دارم حقوق من اتوماتیک جزو حقوق‌های بالا محسوب می‌شود.

 

من در تهران هستم و در مجلس هم مصوبه‌ای داریم که در تهران کسی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان نمی‌تواند حقوق بگیرد. بنابراین حرف آنها از همین حالا غلط است، به این دلیل که کسی اصلا نمی‌تواند بالای ۲۰ میلیون تومان حقوق بگیرد اما اگر من در جنوب بودم با توجه به وضعیت رتبه و سابقه‌ام شاید ۴۰ میلیون تومان هم می‌گرفتم ولی به این دلیل که در تهران هستم این موضوع شامل من نمی‌شود.

 

او در پاسخ به اینکه این ۲۰ میلیون تومان حقوق خالص است یا ناخالص گفت این ۲۰ میلیون حقوق ناخالص است.

 

آقای خادمی ادامه داد: امروز هم با شبکه‌ی خبر مصاحبه کردم و فیش‌های حقوقی را هم به آنها نشان دادم. از آنها هم انتظار داریم همانطور که ما فیش حقوقی خود را نشان دادیم افراد غیرمتخصصی را که به وزارت نفت بردند هم همین کار را انجام دهند تا مشخص شود چه اتفاقی افتاده است.

 

این نماینده‌ی مجلس درباره‌ی اطلاعیه‌ی وزارت نفت که گفته بود او از سال ۸۷ تا ۹۶ در برج آ.اس.پ یک واحد ۲۹۰ متری را در اختیار داشته اینطور جواب داد: من سال ۸۸ به عنوان مدیرعامل شرکت‌های نفتی به تهران آمدم و خود من جنوب بودم. نفت خانه‌های سازمانی دارد و به اشخاص با سمت بالا مانند مدیرعاملی یا معاون وزیر که به تهران بیایند خانه‌ی سازمانی می‌دهد و ماهیانه مقداری قسط آن را کم می‌کند.

 

وی ادامه داد: به هرحال خانه‌ی سازمانی کمکی است به افرادی که خارج از تهران و شهرستانی‌اند و به دلیل نیاز آنها را به تهران می‌آورند و خب یک خانه‌ی سازمانی به آنها می‌دهند. خب این خانه‌ی سازمانی را ما بودیم.

 

اما این آقای زنگنه تصمیم گرفتند این خانه‌های سازمانی را که همین الان کسانی که هیچ سندی ندارند و آنجا نشسته‌اند به اشخاص واگذار کنند، یعنی سند بزنند و مالک آن شوند. خب چون قصد ایشان اینگونه بود ما هم از خانه بیرون رفتیم. هیچ یک از دیگران بیرون نرفتند بجز ما.

 

کسانی که چه پست دارند و چه کارمند معمولی باشند در آن خانه‌ها ماندند و من خانه‌ام را تخلیه کردم که می‌خواهد آن را به نورچشمی‌هایش واگذار کند.

 

او در پاسخ به این سوال که این یعنی شما تا سال ۹۶ در برج آ.اس.پ بودید و به دلیل همین مسایل بیرون آمدید هم گفت: چون می‌خواهند خانه‌ها را به اشخاص واگذار کنند و اگر ما با آنها درگیری نداشتیم و من هم در اصل یک نیروی نفتی هستم می‌توانستم مالک یکی از آن خانه‌ها شوم؛ خانه‌هایی که نشسته‌اند و الان در حال واگذاری‌اند.

 

منتها چون ما می‌گفتیم آی پی سی و توتال چه شد بالاخره گفتند شما باید بروی که ما می‌خواهیم آن را به شخص دیگری از دوستان خودمان بدهیم ما هم گفتیم بفرمایید. معلوم است وقتی از این صحبت‌ها می‌کنید حرف‌های دیگری نداریم ضمن اینکه هرچقدر هم که بگذارید پولی برای خرید آن ندارم.

 

این نماینده‌ی مجلس در پاسخ به این پرسش که اسامی نمایندگانی که گفته بود ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش حقوق داشته‌اند چه کسانی هستند نیز گفت: خود آقای زنگنه اسم آنها را گفته چون خودش تایید کرد و گفت من هشت نفر را آورده‌ام.

 

ما دو بحث داشتیم، یک بار زمانی که در دولت رای اعتماد می‌خواستند صحبت کردیم. آن موقع ما گفتیم تعداد زیادی را از وزارتخانه‌هایی که حقوق کم می‌گیرند به وزارت نفت منتقل کردید و یک مرتبه حقوقی برابر با ما به آنها می‌دهید.

 

کسی که فرضا حقوقش در وزارتخانه چهار میلیون بوده به وزارت نفت بردید و ۱۶ یا ۲۰ میلیون به او می‌دهید. خود آقای زنگنه در نطق مجلس در جواب ما گفت ما این افراد را بردیم و افتخار هم می‌کنیم و اگر نبریم مفسده به وجود می‌آید. موقعی که این همه از جوانان و دانشگاهیان ما بیکارند من نمی‌دانم اگر نماینده‌ای را نبرد چه مفسده‌ای به وجود می‌آید.

 

او ادامه داد: این یک رانت دو طرفه‌ای بود. گذشت و ما فکر کردیم بعد از این صحبت‌ها و حاشیه‌هایی که داشت گفتیم شاید دیگر این کار را نکنند اما دوباره شروع به این کارها کردند و ما هم توییتی کردیم.

 

خادمی در پاسخ به این پرسش که این اقدام از چه زمانی صورت گرفته گفت: من اشخاصی که همین الان نماینده‌ی مجلس هستند را گفتم. آن زمان که گفتیم یعنی در سال ۹۵ گفتند آنها دوره‌ی قبلی نماینده بودند و الان دیگر نیستند. ضمن اینکه فرقی نمی‌کند این نمایندگانی که الان در نفت رفتند شاید دوره‌ی بعد درنیایند. اما بالاخره تعدادی هستند که همین الان نماینده هستند.

 

وی درباره‌ی اسامی این نمایندگان هم گفت: نمی‌شود الان اسامی آنها را بگویم. خود آقای زنگنه در آن نامه هم تایید کرده که بله، هشت نفر انتقال داده شده‌اند.

 

خادمی در پاسخ به این سوال که چرا نمی‌توان اسامی آنها را برد گفت: بالاخره اینها همکاران من هستند. از خود آقای زنگنه که تایید کرده هشت نفر به آنجا رفته بخواهید که آنها چه کسانی‌اند.

 

مشکل فقط اینها نیست مشکل وزارتخانه‌ای است که بخاطر رانت‌های دوطرفه‌ای که مورد سوال نمایندگان قرار نگیرند یا موقعی که در مجلس مورد سوال قرار گرفت تعدادی را به همراه داشته باشد بالاخره بعضی نمایندگان را به آنجا انتقال می‌دهند.

 

مشکل از این است وگرنه شاید هر کس دیگری علاقمند باشد حقوقش از چهار میلیون به ۲۰ میلیون تومان برسد. ضمن اینکه نماینده‌ی مردم نباید این کار را انجام دهد چون نماینده‌ی مردم است.

 

خادمی درباره‌ی اینکه آیا تا الان از دو نهاد مجلس و وزارت نفت حقوق می‌گرفته یا نه گفت: مگر می‌شود؟ شما از یک جا می‌توانید حقوق بگیرید؛ یا می‌توانید از مجلس حقوق بگیرید یا می‌توانید از جایی که قبلا بوده‌اید حقوق بگیرید. ما خب قبلا وزارت نفت بوده‌ایم.

 

من کارمند وزارت نفت هستم کارمند وزارت نفت معمولا از همان وزارتخانه حقوق می‌گیرد فکر می‌کنم دانشگاهیان هم از همان دانشگاه حقوق می‌گیرند اما اگر فرضا کسی منتقل شده و کارمند نفت نبوده به نفت منتقل شود می‌تواند انتخاب کند که حقوقش را از نفت بگیرد یا از مجلس. ما که کارمند نفت بودیم از همان نفت حقوق می‌گرفتیم و از یک جا حقوق می‌گرفتیم.

 

او در آخر گفت: امیدواریم که آقای زنگنه و تیمش و افرادی که از رشته‌های مختلف غیرمرتبط با نفت به آنجا آوردند هم فیش حقوقی خود را منتشر کنند.



برچسب ها :

مهندس بیگلریحقوقنجومیمجلسبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی