چهارشنبه 11 مهر 1397 / 18:19|کد خبر : 3264|گروه : اقتصادي

روال عادی فعالیت کامیون داران در جاده های شهر مرزی بانه + تصویر

روال عادی فعالیت کامیون داران در جاده های شهر مرزی بانه + تصویر

فعالیت کامیون داران در شهر مرزی بانه روال عادی خود را طی می کند و هیچ خبری از اعتصاب و کناره گیری رانندگان نیست .

اختصاصی آربابا خبر

در روزها و هفته های گذشته کامیون داران خواستار رسیدگی به برخی مسائل و مشکلات مربوط به حوزه خود هستند مسائل و مشکلاتی که این روزها تلاش های زیادی برای رفع آن هم از سوی دولت و هم از سوی مجلس در دست اقدام است و حتی به گفته نمایندگان مجلس در روزهای آینده خبرهای خوشی هم شنیده می شود.

اما در این میان و طبق روال معمول فرصت طلبان وسوءاستفاده کنندگان از این مسائل و مشکلات بیکار ننشته و قصد داشتند که از آن فرصت برای خود هم کلاهی بدوزند و کامیون داران را تحریک و حتی مانع ادامه فعالیت آنان شوند. نکته مهمتر اقدامات ضد امنیتی در جاده ها است که بسیار قبیح و ناپسند است.

برای بررسی بیشتر مساله نگاهی به دیگر خبرگزاری ها انداختم و این خبر نظرم را جلب کرد ، که مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر فراخوانی در مورد اعتصاب کامیون‌داران در منطقه منتشر شد، گفت: در واقعیت این اتفاق در استان کردستان رخ نداد و تنها شاهد تحمیل یک بار روانی بودیم.

وی افزود: از بدو آغاز این اعتراضات، موضوع از سوی وزارت‌خانه و خود سازمان پیگیری و جلسات متعددی با حضور صنف رانندگان برگزار شد.

با ارزیابی بیشتر در مورد مطالبات کامیون داران نخستین درخواست رانندگان در خصوص عدم افزایش کرایه حمل بود که این موضوع در همان ابتدای آغاز اعتصابات خرداد ماه بدان پرداخته شد و در نهایت حدود 20 درصد به کرایه‌های حمل بار اضافه و در بارنامه‌ها به شرکت‌ها ابلاغ و اعمال شد.

درخواست دوم رانندگان در خصوص بحث حذف یارانه پرداختی سهم بیمه رانندگان بود، که حیسنی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تبیین شد که در بحث بیمه تأمین اجتماعی رانندگان، سهم پرداختی حق بیمه به صورت 50 درصد راننده و 50 درصد دولت اعمال شود.

یکی دیگر از مشکلات این قشر زحمتکش که در دستور کار دولت قرار گرفته است و از جمله مشکلات عمده کامیون دارن در کردستان نیز بوده پیگیری و رایزنی برای خرید لاستیک این خودروها با قیمت مصوب کارخانه  است.

از دیگر مطالبات رانندگان موضوع هزینه بالای تعمیرات و قطعات، لوازم یدکی خودرو و روغن موتور است که با پیگیرهای مکرر و پیوسته دولت این مشکل هم در حال مرتفع شدن هست .

اما با این وجود و رضایت کامیون داران از امنیت موجود در جاده های سطح استان باز هم هستند معدود افرادی که در این میان کامیون داران را تحریک کنند و این گروه  افراد مجول الهویه هستند که در مقابل رانندگان پرخاش و تندی می کنند و به زور و اجبار خواستار کناره گیری از کار کامیون داران و اعتصاب هستند که جا دارد نیروی انتظامی با چنین افرادی برخودر قاطع داشته باشد.

در پایان برای دیدن و ثبت روال عادی فعالیت کامیون داران در جاده های شهر مرزی بانه به مبادی ورودی شهر رفتم و به محض رسیدن ؛ ورود اولین کامیون حمل بار نظرم را جلب کرد ، و این مساله که کامیون داران معترض هستند ولی بدنبال اعتصاب نبوده و نیز به دشمنان ایران اسلامی اجازه سوء استفاده نخواهند داد.



برچسب ها :

بانهمرزکامیون داراناعتراضحمل و نقل

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی