دوشنبه 16 مهر 1397 / 17:04|کد خبر : 3278|گروه : فرهنگي

گزارش تصویری از برگزاری مراسم روز جهانی و هفته ملی کودک در بانه

گزارش تصویری از برگزاری مراسم روز جهانی و هفته ملی کودک در بانه

امروز به مناسبت روز جهانی کودک و با همت مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بانه و نیز شرکت کودکان مدرسه غیره انتفاعی بیرسان مراسمی برگزار گردید .

به گزارش آربابا خبر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان   شماره 2 و به مناسبت هفته ملی کودک مراسم و برنامه های خود را برای کودکان شهر بانه آغاز کرد .

مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بانه طی گفتگویی با خبرنگار آربابا خبر اظهار داشت :  که این مرکز  در زمینی با زیربنای 584 متر مربع، و از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان بود همزمان با مراکز فرهنگی هنری در شهرهای مریوان، صاحب و موچش افتتاح و به بهره برداری رسید.

صالح زاده افزود :در این مرکز فعالیت هایی نظیر کتابخوانی(امانت دهی کتاب به اعضاء)، کلاس های کاردستی، نمایش عروسکی، قصه گویی، نقاشی ، سفالگری برای گروه های سنی 7 الی 17 سال (دختر و پسر)  ارائه خواهد شد.

وی همچنین ابراز کرد : که در این مرکز برنامه های فرهنگی،هنری برگزار می شود  و از آمادگی کانون برای پذیرش کودکان و نوجوانان بانه ای در طول سال خبرداد.

در ادامه صالح زاده از وجود کتابخانه  کانون بعنوان یکی دیگر از ویژگی های این مرکز یاد کرد و گفت: کودکان و نوجوانان در فاصله سنی 7 الی 17 سال می توانند با عضویت در کتابخانه از  کتاب های مرکز شماره 2 بصورت امانت هم استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد :  اهدف اصلی این مرکز از برگزاری اینگونه برنامه ها  در هفته ملی کودک میتوان بر گسترش همکاری و هماهنگی بین تمام دستگاهها مرتبط و نیز توجه به نیازها ،مسائل و مشکلات کودکان و نیز آموزش و مهارت های زندگی و اجتماعی مبتنی بر زندگی بهتر  اشاره کرد.

در ادامه صالح زاده به بیان برنامه های کانون در این هفته پرداخت و گفت : هفته ملی کودک فرصتی برای جلب توجه افکار  عمومی به اهمیت دوران کودکی و نیازها و خواسته های کودکان است.

دعوت از مدارس سطح شهرستان برای بازدید از کانون

حضور در مدارس  و معرفی کانون

دعوت از اولیا برای بازدید از نمایشگاه آثار اعضا

همکاری و هماهنگی با ادارات و اجرای برنامه های مشترک با اداره بهزیستی ، آموزش و پرورش،سپاه،نیروی انتظامی و دیگر ارگانها از جمله این برنامه هاست

وی روز شمار هفته ملی کودک در بانه را نیز اینگونه تشریح کرد :


۱۴ مهر (کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی اسلامی) و اجرای مسابقه با طرح سوالاتی در خصوص بهداشت دهان و دندان
۱۵ مهر (کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی)
۱۶ مهر (روز جهانی کودک)(کودک، صلح، بازی و نشاط) و ایجاد ایستگاه نقاشی با موضوع دنیای رنگارنگ من
۱۷ مهر (کودک، رسانه و ارتباطات)
۱۸ مهر (کودک، آموزش، سلامت و ایمنی)و آموزش پیشگیری از سوانح و حوادث آتش سوزی توسط کارشناسان مرکز آتشنشانی و اهدای جوایز به اعضای فعال
۱۹ مهر (کودکان با نیاز‌های ویژه، فرصت‌های برابر)اهدای کتاب به کودکان با نیازهای ویژه
۲۰ مهر (کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه)

در آخر برپایی نمایشگاه آثار دستی اعضاء با مشارکت آموزش و پرورش و اداره بهزیستی شهرستان

قصه گویی 90 ثانیه ای توسط اعضای نوجوان مرکز و نمایش فیلم

و اما مراسم  روز جهانی کودک در مکان سالن اجتماعات کانون و با حضور پرشور اولیای دانش آموزان مدرسه غیره انتفاعی بیرسان و در دو مقطع پیش دبستانی و کلاس اول  با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم توسط یکی از دانش آموزان شروع و در ادامه  با اجرای زیبای شعر توسط کودکان دو مقطع و نیز نمایش عروسکی و مسابقه با اهداء جایزه و کتاب به دانش آموزان شرکت کننده خاتمه یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پبام/



برچسب ها :

بانهروزجهانی کودککانون پرورش فکری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی