سه شنبه 17 مهر 1397 / 12:08|کد خبر : 3281|گروه : اقتصادي

۵۵ درصد روستاهای بانه کمبود شدید آب دارند

۵۵ درصد روستاهای بانه کمبود شدید آب دارند

هاوری نصیری اظهار داشت: از 44 روستای مواجه با کمبود آب اکنون به 13 روستا به صورت سیار و با استفاده از تانکر آبرسانی می شود.

به گزارش آربابا خبر ، تعداد97 روستا و 9 هزار و 150 مشترک از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بانه بهره مند هستند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی بانه با اعلام  کمبود شدید آب در روستا های بانه گفت : ۵۵ درصد روستاهای این شهرستان شامل ۴۴ روستا، با مشکل کمبود شدید آب شرب مواجه هستند و آبرسانی به اهالی این روستاها به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

 

هاوری نصیری در این باره اظهار داشت: از این ۴۴ روستا اکنون به ۱۳ روستا به صورت سیار و با استفاده از تانکر آبرسانی می شود.


وی با بیان اینکه با استفاده از یک تانکر ۱۲ هزار لیتری در طول هفته به این روستاها آبرسانی می شود، افزود: به دلیل نداشتن تانکر حمل آب و امکانات، توان آبرسانی به دیگر روستاهای مواجه با بحران کم آبی را نداریم.


مدیر آبفار بانه با اشاره به اینکه مجتمع آبرسانی «شیوه ده» با مشکل کمبود شدید آب مواجه است، اضافه کرد: این مجتمع آب ۶ روستای بانه را تامین می کند اما بدلیل کاهش ۵۰ درصدی آب چاه های تامین کننده این مجتمع، به ناچار آبرسانی به صورت سیار انجام می شود.


وی با بیان اینکه به ناچار از مخزن مادر به مجتمع شیوه ده آب تزریق می کنیم، یادآور شد: تلاش ما این است این مجتمع را به شبکه آبرسانی شهر بانه متصل کنیم تا مشکل کمبود آب آن بر طرف شود.


نصیری خواستار کمک مدیریت بحران استانداری برای رفع مشکل کمبود آب روستاهای بانه شد و تاکید کرد: تاکنون چندین بار از استانداری تقاضای کمک کردیم اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

بانهروستاکم آبیخشکسالیکردستان

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی