شنبه 21 مهر 1397 / 07:39|کد خبر : 3293|گروه : اقتصادي

افزایش و کاهش نرخ دلار برخی را میلیونر و برخی را به خاک سیاه نشاند

افزایش و کاهش نرخ دلار برخی را میلیونر و برخی را به خاک سیاه نشاند

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس از مدیریت دولت در بازار ارز انتقاد کرد و گفت: افزایش و کاهش نرخ دلار برخی را میلیونر و برخی را به خاک سیاه نشاند.

 

به گزارش آربابا خبر، محسن بیگلری با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار اظهار داشت: دولت کاری کرده است که بازار دلار غیر قابل پیش بینی شود، این وضعیت آسیب جدی به مردم زده و برخی ورشکسته شده اند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بین اینکه دولت به دنبال فروش ارز خود است، گفت: دولت به دنبال فروش ارزهای خود و واریز سرمایه به خزانه کشور است، این کار را به قیمت آشفته کردن بازار و ورشکسته شدن برخی از مردم انجام داده است.  

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به افزایش 5 برابری قمیت دلار در چند ماه، بیان داشت:در هفته ای که گذشت هر شهر یک نرخی برای دلار داشت، کسی نمی داند دلار چه نرخی دارد این در حالی است که قبلا لحظه به لحظه نرخ دلار مشخص بود، اما دولت کاری کرد که مردم همه دارایی هایشان را بفروشند و دلار بخرند و چندماه بعد کاری کرد که همه به بازار بریزند و دلار بفروشند و کسی هم دلار نخرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گفت: دولت با این کار با سرنوشت مردم بازی کرده است چرا که عده ای میلیاردر و عده ای ورشکسته شده اند، این رویه جالب نیست و باید اجازه دهد صرافی ها به کار خرید و فروش ارز بپردازند تا مردم سرگردان نشوند.

بیگلری در ادامه افزود : با بیان اینکه از افزایش و کاهش نرخ دلار سود عاید دولت شده است، اظهار داشت: دولتی ها زیر بار این نمی روند که از آشفته بازار ارز عایدی به دست می آورد، اما وقتی دلار 3 هزار و 700 تومانی را 17 هزار تومان بفروشند، چطور می شود چیزی عاید دولت نمی شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه دولت در قضیه دلار مقصر است، بیان داشت: دولت به جای بازی در بازار ارز باید به فکر ایجاد اشتغال و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد، روزی روحانی از وضعیت دلار در دولت احمدی نژاد انتقاد می کرد، اما وضعیت دولت او خیلی بدتر از دوران دولت احمدی نژاد شده است چرا که افزایش قیمت ها بر کالاهای اساسی اثر داشته و مردم را به سمت احتکار برده اند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی باید به وضعیت قیمت ها ورود کنند و بار روانی منفی گرانی را از مردم بردارند، این اتفاق لطمه سنگینی به اقتصاد کشور می زند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/پایگاه اطلاع رسانی محسن بیگلری



برچسب ها :

بیگلریدلاردولتتورمسقزوبانهاقتصاد

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی