شنبه 21 مهر 1397 / 09:23|کد خبر : 3294|گروه : اقتصادي

جاده های بین شهری و روستایی منتهی به بانه باسازی شد

جاده های بین شهری و روستایی منتهی به بانه باسازی شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه گفت: 2 جاده بین شهری بانه - سقز و بانه - سردشت و 2 جاده روستایی بوالحسن و سیرانبند به شهر بانه با روش نوین تثبیت با سیمان بازسازی شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، انور طاهایی امروز صبح تصریح کرد : سال گذشته بازسازی و بهسازی پنج کیلومتر محور بین شهری بانه - سردشت و پنج کیلومتر محور روستایی بوالحسن در دستور کار قرار گرفت که در مجموع 19 میلیارد ریال اعتبار برای آنها اختصاص یافت.


وی افزود: برای بازسازی محور روستایی بوالحسن تاکنون پنج میلیارد ریال و محور بانه - سردشت چهار میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار تخصیص یافته است.


طاهایی اضافه کرد: سال گذشته یک کیلومتر از جاده بین شهری بانه - سردشت و 9 کیلومتر از راه روستایی روستایی بوالحسن با روش نوین تثبیت با سیمان و روکش آسفالت انجام شد ولی بدلیل نامساعد شدن شرایط جوی، ادامه کار متوقف شد.


وی یادآور شد: امسال 8 کیلومتر تثبیت با سیمان به روش نوین و 6 کیلومتر روکش آسفالت در مسیر بانه - سردشت بطور کامل انجام شد.


طاهایی گفت: هشت میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای بازسازی جاده بانه - سردشت در نظر گرفته شده که با توجه به مشکلات موجود این اعتبارات جوابگوی رفع مشکلات این مسیر ارتباطی نیست.


وی به بازسازی و بهسازی جاده بانه - سقز نیز اشاره و تاکید کرد: این جاده در محدوده روستای سبدلو به طول 500 متر آسفالت شده و پل سیرانبند بانه به طول 500 متر نیز امسال زیرسازی و آسفالت شد البته اعتباری برای این مسیر در نظر گرفته نشده و کار به صورت امانی انجام شد که حدود سه میلیارد ریال نیز هزینه داشته است.


طاهایی با بیان اینکه پروژه های راهداری به صورت امانی و پیمانی انجام می شود که اجرای پروژه های امانی با دستگاه و ماشین آلات راه شهرسازی است، یادآور شد: در جاده بانه - سقز 10 کیلومتر، بانه - سردشت 15 کیلومتر و بانه - مریوان نیز پنج کیلومتر شانه سازی و برداشت ترانشه به صورت امانی انجام شده است. 


رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بانه اظهار داشت: در مسیر روستایی جاده سالوک هفت کیلومتر، مسیر کانی سیو 2 کیلومتر و سیاحومه کون 2 کیلومتر شن ریزی به صورت امانی انجام شد و در کل راه های روستایی 80 کیلومتر تیغه زنی، 10 کیلومتر شن ریزی موضوعی و 80 کیلومتر پاکسازی کانال انجام شد که هزینه پروژه های امانی امسال 20 میلیارد ریال بوده است.


وی تاکید کرد: سالانه سه ردیف اعتباری برای برف روبی، تعمیر و تجهیز ماشین آلات و تابلو و علائم راهداری در نظر گرفته می شود که امسال 3 میلیارد ریال برای برف روبی، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تعمیر تابلو و علائم و تعمیر و تجهیز ماشین آلات نیز سه میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.


طاهایی یادآور شد: ضروری است مسئولان نگاهی ویژه به راهداری داشته باشند چرا که همه تجهیزات ما فرسوده است و برای اجرای طرح های راهسازی به اعتبارات ویژه نیاز داریم.


شهرستان بانه 650 کیلومتر راه روستایی تعریف شده و 150 کیلومتر راه کوخ نشین دارد که حدود 250 کیلومتر آن آسفالت شده است.


راه های اصلی نیز شامل محور بانه - سقز 12 کیلومتر، بانه - سردشت 45 کیلومتر، بانه - مریوان 33 کیلومتر، بانه - آرمرده 14 کیلومتر و بانه - سیرانبند 24 کیلومتر است.


شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

بانهاداره راهترمیمجادهراهداری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی