یکشنبه 22 مهر 1397 / 15:07|کد خبر : 3297|گروه : اقتصادي

شهرستان بانه از لحاظ شاخص های استاندارد در شرایط مطلوبی قرار دارد

شهرستان بانه از لحاظ شاخص های استاندارد در شرایط  مطلوبی قرار دارد

مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان بانه به مناسبت روز و هفته ملی استاندارد به آربابا خبر گفت: همکاری مردم و همچنین واحدهای زیر نظر استاندارد در سطح شهرستان خوب و در شرایط مطلوبی قرار دارد ، و ما در تلاشیم تا به سطح قابل قبول تری برسیم.

 

به گزارش آربابا خبر ، امروز یک شنبه 22 مهر ماه  طی مصاحبه ای با زاهد امیری حسینی مسئول نمایندگی استاندارد در شهرستان بانه  به مناسبت روز و هفته ملی استاندارد در مورد استاندارد و وظایف و اهداف سازمان ملی استاندارد گفت  : سالروز روز جهانی استاندارد 14 اکتبر برابر با 22 مهر که  هرسال در ایران مانند سایر کشورها با برگزاری مراسمی گرامی داشته می شود و نیز سازمان جهانی استاندارد  امسال را با شعار "استانداردها و چهارمین انقلاب صنعتی" نام گذاری کرده است.

 

وی افزود : رشد تکنولوژی و استفاده از ماشین آلات جدید، افزایش تولیدات صنعتی و در نتیجه رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را به دنبال داشته است. از این رو در روند تکامل استاندارد کردن، استانداردهای دیگری از قبیل روش‌های بررسی و آزمون، توصیف ویژگی‌ها، اصطلاحات، آیین کار، فنون کنترل کیفیت و سیستم‌های مدیریت کیفیت اهمیت یافت .

 

امیری حسینی در ادامه به بیان وظایف ابلاغی استاندارد پرداخت و گفت: از اهم فعالیت های استاندارد می توان به صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی ، نمونه برداری و آزمون از مراکز تولیدی، نظارت مستمر و صدور گواهی نامه های تایید صلاحیت شرکت های بازرسی و آزمایشگاه های همکار ، نظارت بر استانداردسازی تجهیزات شهربازی و پارک ها، نظارت بر اجرای استاندارد اوزان و مقیاس ها ،انگ فلزات گرانبها ،ارائه ی خدماتی چون بازرسی آسانسور ها ،سکوهای سیلندر پرکنی ، کنترل جایگاه های CNG و نازل های سوخت مایع، تایید صلاحیت و آموزش مدیران کنترل کیفیت و بازرسی از مراکز صنفی عرضه کالاها به عنوان تنها بخشی از وظایف سازمان ملی استاندارد و به تبع آن ادارات کل استاندارد استانی اشاره نمود.

 

امیری حسینی خاطر نشان کرد : استاندارد با انجام امورات و وظایف ابلاغی درصدد دست یافتن به حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده ، صرفه جویی کلی در مصرف نیروی انسانی، مواد و انرژی ، حفظ ایمنی و بهداشت و محیط زیست ،  ایجاد ارتباط بهتر و غیره ..... است .

 

 در ادامه وی افزود :  نتیجه حاصل شده از انجام بازرسی و سرکشی های مکرر در سطح شهر و منطقه اینست که  شهرستان بانه از لحاظ استاندارد و رعایت اصول استاندارد در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد .

 

 

 مسئول نمایندگی استاندارد در بانه تصریح کرد: در جهت ترويج فرهنگ استفاده از محصولات استاندارد و حمايت از مصرف كالاي باكيفيت داخلي،  اِلمان استاندارد در یکی از میادین شهر بانه (منطقه شهرک توحید) به عنوان اولین شهر در استان که اِلمان استاندارد نصب شده و در روز پنج شنبه همزمان با گراميداشت هفته‌ي استاندارد با حضور مسئولین ادارات سطح شهرستان افتتاح خواهد شد .وی از مدیر کل و همکاران اداره استاندارد و شهرداری بانه که در انجام وبه ثمر رسیدن این مهم نقش داشته اند تشکر و قدردانی نمود

 

او همچنین گفت : در بازاچه مرزی سیرانبند یک نفر کارشناس استاندارد به طور ثابت حضور دارد و کلیه صادرات و واردات  این گمرک را از لحاظ دارا بودن استاندارهای لازم رصد و به هیچ وجه اجازه ورود یا خروج کالای بی کیفیت و فاقد استاندارد را نخواهد داد .

 

 در پایان امیری حسینی از شهروندان بزرگوار بانه و همچنین سایر ادارات شهرستان بانه که در رسیدن به اهداف سازمان ملی استاندارد ، نمایندگی شهرستان را یاری نموده‌اند تشکر و قدردانی نمود . البته لازم به ذکر است که استاندارد بانه نیازمند همکاری خیلی بیشتر از حال حاضر ، مسئولین ادارات و همچنین مردم فهیم شهرستان بانه دارد تا  دست یافتن به سطح قابل قبول تر و رسیدن استاندارد به هدف آرمانی خود که همانا حفظ و صیانت از حقوق شهروندان است .

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

 

 



برچسب ها :

بانهاستانداردامیری حسینیمرز سیرانبند

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی