دوشنبه 23 مهر 1397 / 07:41|کد خبر : 3299|گروه : اجتماعي

بی‌توجهی دانشگاه‌های پولی به اجرای قانون حمایت مالی از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

بی‌توجهی دانشگاه‌های پولی به اجرای قانون حمایت مالی از دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به وضعیت اجرای قانون حمایت مالی از دانشجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد امام خمینی(ره) در دانشگاه‌ها، گفت: اگرچه این قانون در برنامه ششم آمده اما دانشگاه‌ها به آن عمل نمی‌کنند.

 

به گزارش آربابا خبر ، پرویز فتاح  با اشاره به وضعیت اجرای قانون حمایت مالی از دانشجویان تحت حمایت کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) در دانشگاه‌ها، گفت: اگرچه این قانون در برنامه ششم آمده اما دانشگاه‌ها به آن عمل نمی‌کنند. بیشترین دانشجوهای ما در دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور تحصیل می‌کنند اما متاسفانه دانشگاه‌های غیردولتی خود را موظف به این قانون نمی‌دانند و با توجیهاتی مانند بالارفتن هزینه‌ها، عدم دریافت بودجه از دولت و ... از اجرای این قانون سرباز می‌زنند.

 

وی اظهار کرد: اگرچه دانشگاه‌های پولی تخفیفاتی به دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد می‌دهند اما این تخفیفات به میزانی که قانون مشخص کرده نیست ظاهرا قانون نتوانسته در این زمینه الزم آور باشد.

 

کمیته امداد با ارائه مشاوره‌ها گرایش دانش آموزان تحت حمایت را به انتخاب رشته‌های فنی و حرفه‌ای افزایش می‌دهد

رییس کمیته امداد امام خمینی ( ره ) با اشاره به وضعیت آموزشی دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، گفت: از آنجا که سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی و  فنی و حرفه‌ای با هدف جذب سریع‌تر به بازارکار در برنامه ششم توسعه آمده است کمیته امداد نیز با ارائه مشاوره‌های لازم به دانش‌آموزان تحت پوشش خود، آنها را نسبت به مزایای گرایش به این رشته‌ها آگاه و ترغیب می‌کند.

 

الزامی برای انتخاب رشته‌های مهارتی برای دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد وجود ندارد

فتاح تاکید کرد: اگرچه همکاران در کمیته امداد مشورت‌های لازم را به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برای گرایش به سمت هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌دهند اما در نهایت تسلیم خواست خودشان خواهیم بود و الزامی برای انتخاب رشته های مهارتی برای آنها وجود ندارد این مسئله مانع از عدم حمایت مادی و معنوی کمیته امداد از آن‌ها نمی‌شود.

 

310 هزار نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد هستند

وی با بیان اینکه کمیته امداد از خانواده‌های تحت پوشش همه جانبه حمایت می‌کند، گفت: به افراد زیر شش سال مبلغی تحت پوشش ردیف سوء تغذیه پرداخت می‌شود تا به دلیل توانایی پایین خانواده‌ها درگیر بیماری‌های مربوط به کمبود مواد غذایی نشوند دانش آموزان تحت پوشش تا زمان فارغ‌التحصیل تحت حمایت ردیف دانش‌آموزی قرار می‌گیرند؛ در سال جاری حدود 310 هزار نفر از دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند.

 

مددجویان کمیته امداد  تا پیش از 18 سالگی ماهانه 225 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کنند

این مقام مسئول با بیان اینکه در جشن عاطفه ها و اول مهر ماه به تمامی دانش آموزان تحت پوشش کوله پشتی، کیف و نوشت افزار داده یا معادل ریالی آن برای خرید این موارد پرداخت شد، افزود: دانش آموان ما پیش از رسیدن به سن 18 سالگی از طریق مردم مورد حمایت قرار می گیرند؛ اگر یتیم باشند حداقل ماهانه 225 هزار تومان کمک هزینه تحصیلی دریافت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/خانه ملت



برچسب ها :

کمیته امداددانشگاهحمایت مالیفتاح

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی