سه شنبه 24 مهر 1397 / 08:10|کد خبر : 3304|گروه : اجتماعي

«دنیا» قربانی بی‎آبرویی برخی سلبریتی‎ها و دشمنان بی‎غیرت

«دنیا» قربانی بی‎آبرویی برخی سلبریتی‎ها و دشمنان بی‎غیرت

هنوز در کشورمان کردها را نماد غیرت می دانند. نمادی که از خوی و اخلاق کردها در قرنهای گذشته تاکنون و در جریان حوادث و اتفاقاتی که منجر به برجستگی نقش کردها شده است بدست آمده و بر روی مردمان این نژاد نهاده شده است.

به گزارش آرباباخبر، این روزها صفحات اینستاگرامی برخی سلبریتی ها و کانال های تلگرامی ضدانقلاب که با واژه هایی همچون شرف و آبرو بیگانه هستند (آمد نیوز، آواتودی، نیشتمانی جوان، ناسیونالیسم کردی و...) پر شده است از توهین به قومی کهن که غیرت و مردانگی شیرزنان و شیرمردانش زبانزد است.

 

سال 95 وقتی خبر پیوستن بختیار رحمانی، وریا غفوری و کاوه رضایی سه بازیکن کورد لیگ برتر به تیم استقلال منتشر شد یکی از روزنامه تیتر زد که «تزریق غیرت به رگهای استقلال». این خبر از آنجا اهمیت داشت که هنوز در کشورمان کردها را نماد غیرت می دانند. نمادی که از خوی و اخلاق کردها در قرنهای گذشته تاکنون و در جریان حوادث و اتفاقاتی که منجر به برجستگی نقش کردها شده است بدست آمده و بر روی مردمان این نژاد نهاده شده است.

 

این نماد در جربان دفاع غیرت مندانه زنان و مردان کوبانی بار دیگر خود را عیان ساخت و بعد جهانی یافت و غرور تازه ای را برای کردها بوجود آورد.

 

آنجه تا بحال گفته شد حس غیرت بود اما آنچه همراه همیشگی غیرت کردها بوده و کردها برای آن جان و مالشان را می دهند دفاع از ناموس است. به گونه ای که در دفاع از وطن نیز، وطن را به مثابه ناموس دانسته و از آن دفاع کرده اند.

 

19دختر و زن کورد ایزدی برای اینکه حاضر نشدند ناموس خود را به داعش بفروشند زنده در قفس سوختند. این خبر هم اشک ما کوردها را در آورد و هم سربلندمان کرد. براستی چه چیزی با ارزش تر از جان و چه چیزی مهمتر از زنده ماندن است که این دختران از آن می گذرند آن هم به بدترین شکل جان دادن. زنده زنده سوختن در قفس جهل و افراط داعش.

 

ما کردها خوشحالیم که هنوز غیرت و ناموس نماد هم نژادی هایم باقی مانده. ما خوشحالیم که 19خواهر باکره امان برای حفظ ناموس نژادم تن به هم خوابگی هر ناکسی ندادند و مظلومانه جان دادند. خوشحالیم که کوبانی پرچم سربلندی انسانیت شد تا نام کوردها همچنان بلند بماند. خوشحالیم که بختیار و وریا و کاوه را نمادی از غیرت می دانند و خوشحالیم که کوردیم.

 

و شاید بهتر بود که ناپلئون بناپارت می گفت؛ یک کورد را می توان کشت اما نمی توان به او انگ بی آبرویی زد.

 

 

روز دوشنبه 16 مهر 97 اتفاقی در پهنه استان کردستان رقم خورد که اکنون نیز مردم استان داغدار این اتفاق هستند. «دنیا ویسی» کودک 7ساله ای که بر اثر حادثه ریزش دیوار مدرسه مخروبه روستای گرماش بر پیکر کوچکش، دنیای آرزوهای این طفل معصوم را برای همیشه به زیر خاک برد.

 

اما ماجرا به همینجا ختم نشد و عده ای نا آشنا با واژه ی غیرت و آبرو که جامعه از آنان با عنوان سلبریتی نام می برد و همچنین عده ای دشمن نادان و بی غیرت که مدعی دفاع از حقوق مردم کرد هستند به جای پرداختن به اصل موضوع، به سبب دشمنی با نظام اسلامی ایران، جریانی را به راه انداختند که رنج و اندوهش به مراتب از خود مرگ طفل معصوم داستان ما زجرآورتر است.

 

 

همه مردم روستا و مسؤولینی که از نزدیک پیگیر ماجرا بوده اند، عنوان می کنند که ریزش دیوار تخریبی مدرسه عامل مرگ «دنیا» بوده اما برخی سلبریتی نامحترم فرسنگ ها دورتر و دشمن بی غیرت از ان طرف دنیا می گویند: این اظهارات دروغ است و تعرض جنسی عامل مرگ او بوده و گویا توهم دشمنی با نظام اسلام ایران غیرت و آبرو را هم از این جماعت گرگ صفت گرفته است.

 

 

پدر دنیا: شایعه سازی را پایان دهید

 

اما واقعیت ماجرا چیست؟ پدر دنیا ویسی شایعات مطرح شده در مورد چگونگی مرگ دخترش را تکذیب می کند و می گوید: ادعای تجاوز به دخترم و قتل وی کذب محض است و به هیچ عنوان صحت ندارد. دنیا هنگام آوردن توپ از تونل ایجاد شده در دیوار، سرش به آجری خورده و دیوار فروریخته، شایعه سازی را پایان دهید. امجد از آموزش و پرورش شاکی است و می گوید:  فرزندم را برای تحصیل علم و دانش به مدرسه فرستادم ولی باید پیکر بی‌جان دخترم را از مدرسه پس بگیرم!

 

پدر ویسی خواستار رسیدگی از سوی مسوولان استان است و می افزاید: تمامی دانش‌آموزانی که در مدرسه روستای گرماش مشغول تحصیلند جانشان بخاطر فرسوده بودن این مدرسه در خطر است و باید مسوولان به فکر چاره‌ای برای حل این مشکل باشند.

 

صباح ملایی دایی «دنیا ویسی» هم می گوید: دنیا مانند سایر روزهای قبل به مدرسه رفت و در حیاط مدرسه مشغول توپ‌بازی بود. توپ به سمت دیوار سست مدرسه هدایت شد و دنیا دنبال توپ دوید و احتمالا بر اثر برخورد با دیوار، ناگهان دیوار سست و قدیمی حیاط مدرسه روی تن نحیفش آوار شد. او ادامه می دهد: زمانی که دیوار روی دنیا ریخت ساعت از ۱۱ گذشته بود و یکی از اهالی روستا به همراه پسرش پیکر نیمه‌جان خواهرزاده‌ام را با خودروی معلم مدرسه به سمت شهر برای مداوا بردند. دنیای کوچک ما قبل از رسیدن به بیمارستان دوام نیاورد و در میانه راه بر اثر شدت جراحات به سمت خدا پر کشید.

 

مادربزرگ دنیا: رسانه ها آب در آسیاب دشمن نریزند

 

مادربزرگ دنیا میگوید: پسرم امجد کارگر و کشاورز زحمتکشی است. در این روستا و هیچ جای دیگر با کسی دشمنی ندارد. همه حرف‌ها و روایتی مانند قتل، تجاوز و... در مورد دنیا گفته میشود، شایعهسازی است. «بانو سعادت» میافزاید: تازه دنیای ما از دست رفته، اما از مسئولان درخواست داریم یک مدرسه در این روستا احداث کنند تا چنین اتفاقی برای سایر دانش‌آموزان رخ ندهد. وی ادامه میدهد: از رسانهها درخواست داریم هر آنچه را واقعیت دارد و از زبان خانواده دنیا گفته شده است بازتاب دهند و آب در آسیاب دشمن نریزند.

 

 

زنگ تفریح  و ورزش مدارس روستایی بدون ناظر است

 

رئیس شورای اسلامی روستا در این زمینه میگوید: مدرسه چند کلاسه گرماش در حدود ۴۰ سال پیش ساخته شده است. به دلیل مجاورت با رودخانه دیوار حیاط قسمت پایینی مدرسه سست و در حال ریزش بوده است. مدرسه روستا تنها ۱۴ دانش‌آموز در چند مقطع تحصیلی دارد‌ و فقط یک معلم در آن تدریس می‌کند. به همین دلیل برخی دانش‌آموزان در زنگ تفریح و ورزش بدون هیچ نظارتی فعالیت دارند‌‌.

 

 

قربانی: بارها نسبت به فرسوده بودن مدارس کردستان هشدار داده ایم

 

رشید قربانی (مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان) درباره حادثه مرگ این دانش‌آموز 7 ساله در مدرسه روستای گرماش از توابع شهرستان سنندج این گونه توضیح داده بود که: متأسفانه دنیا ویسی به دنبال ریزش دیوار حیاط مدرسه به شدت مجروح شده بود و در حین انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده فوت کرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان می گوید: مدرسه روستای گرماش نیز یکی از این مراکز آموزشی فرسوده و غیراستاندارد است.

 

به گفته رشید قربانی متأسفانه بارها در جلسات و گفت‌وگوهای مختلف هشدار داده‌ایم که مدارس سطح استان فرسوده هستند، اما مورد بی‌توجهی مسئولان قرار گرفته است. وی ضمن تسلیت به خانواده این دانش‌آموز ابراز امیدواری می کند با احداث مدارس جدید و استاندارد در نواحی مختلف استان دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری برای دانش‌آموزان نباشیم.

 

 

مدیرکل نوسازی مدارس: مدرسه روستای گرماش تخریبی است

 

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کردستان نیز می گوید: مدرسه ابتدایی روستای گرماش نیز جزو مدارس تخریبی محسوب می‌شود و غیرقابل استفاده بوده که ریزش دیوار مدرسه موجب فوت یکی از دانش‌آموزان مدرسه شده است. ماجد احمدی معتقد است: نوسازی و تجهیز مدارس متولی ساخت و ساز است اما باید اعتبار لازم برای ساخت و ساز در اختیار باشد تا بتوانیم اقدام به تخریب و بازسازی مدارس نماییم.

 

 

علوی: شایعه تعرض به دانش اموز گرماشی را تکذیب می کنم

 

سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با فوت دنیا ویسی، دانش آموز دبستان ظفر روستای گرماش سنندج می گوید: شواهد حاکی از آن است که زمان ساخت مدرسه روستای گرماش به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر می گردد و بسیار فرسوده بوده است که می بایست هر چه زودتر بازسازی می شد. براساس اظهارات و شواهد محلی در روز حادثه این دانش آموز به دنبال توپ خود در کنار حفره دیوار می دود که متاسفانه دیوار مستهلک و فرسوده مدرسه روی سرش آوار می شود و جان می سپارد. وی می افزاید: شایعه هرگونه قتل و یا تجاوز به این دانش آموز را تکذیب می کنم و در بازدید از این روستا هیچگونه شواهدی دال بر صحت این موضوع را نیافتیم. او عنوان می کند: استان کردستان همواره جایگاه و خاستگاه انسان های عالم و پاک بوده است و اینگونه شایعات در مرام و مسلک هیچ کردی جایی ندارد.

 

 

افراد شایعه ساز به دادسرا احضار می شوند

 

و اما  اکبر جوهری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان در گفت‌وگویی از تشکیل پرونده قضایی برای شایعه سازان پرونده فوت دختر دانش اموز سنندجی (دنیا ویسی) در آینده نزدیک خبر داد و می گوید: به موضوع فوت این دانش آموز ورود کرده‌ایم و منتظر نظریه کارشناسی پزشکی قانونی در رابطه با علت فوت هستیم.

 

وی تأکید می کند: همچنین به زودی به عنوان مدعی العموم برای فرد یا افرادی که ادعا کرده بودند به این دختر تجاوز شده است و به نوعی در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شده بودند پرونده قضایی تشکیل می‌دهیم.شایعه سازی یک اقدام مجرمانه است که متناسب با جرم با آن برخورد قاطعانه خواهیم داشت.

 

دادستان سنندج می افزاید: تا زمانی که اظهار نظر قطعی قضایی نشود هیچ فرد یا دستگاهی حق ندارد نظر و رایی داده و از پیش قضاوتی داشته باشد. طبیعتا اظهار نظر پزشکی قانونی یک نظر کارشناسی و دقیق است و ما هم منتظر این نظر هستیم.

 

جوهری عنوان می کند: پس از تشکیل پرونده قضایی فرد یا افراد شایعه ساز به دادسرا احضار شده و در صورت اثبات مجرمیت بنابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

 

 

کردستان هنوز هم سیاه پوش دنیاست...

 

وجود یک‌هزار و 73 فضای آموزشی غیراستاندارد در سطح استان کردستان هر لحظه امکان وقوع چنین مشکلاتی را می‌تواند در برداشته باشد. حال که آرزوهای دنیا برای همیشه در زیر دیوار تقصیرات مسؤولین بی مسؤولیت استان کردستان مدفون شد به راستی چه کسی باید پاسخگوی این حادثه دردناک باشد؟ و چه تضمینی وجود دارد که مشابه این اتفاق در دیگر نقاط استان نیز تکرار نشود؟

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/کردتودی



برچسب ها :

دنیا ویسیشایعهکردستانسلبریتی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی