چهارشنبه 25 مهر 1397 / 08:27|کد خبر : 3307|گروه : سياسي

صدا و سیما به اتفاقات ناگوار در مناطق کُردنشین کمترین توجه را دارد

صدا و سیما به اتفاقات ناگوار در مناطق کُردنشین کمترین توجه را دارد

نماینده سقز و بانه در مجلس گفت: صدا و سیما به حوادث مناطق کُردنشین کمترین توجه را دارد و در سخت‌ترین شرایط می‌بینیم آنتن خود را صرفاً بر اساس مبالغی به شرکت‌ها و سلبریتی‌ها اجاره می‌دهند و یا در برخی برنامه‌هایشان روزی به کُردها و روزی به ترک‌ها، لرها و بلوچ‌ها توهین می‌کنند که این رویه به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست.

 

به گزارش آرباباخبر،محسن بیگلری نماینده مردم سقز وبانه در مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد شهدای اخیر مریوان با بیان اینکه بنا دارد قبل از پرداختن به هر بحثی به سه درد اخیر مناطق محروم و مرزی اشاره کند اظهار کرد: امروز مردم کردستان، عزادار کودکی هستند که بر اثر ریزش دیوار مدرسه‌ای فرسوده، جان باخت و هزاران ایرانی و حتی غیرایرانی را داغدار کرد.

 

وی با طرح این سؤال که آیا مردم مناطق محروم از اینکه فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، باید بترسند؟ گفت: ما مردم کردستان هفته قبل هم عزادار کودکی مریوانی بودیم که بر اثر ریزش درب یک مرکز بهداشتی درمانی جان خود را از دست داد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به همکاران خود تصریح کرد: مردم مناطق مرزی، در این شرایط سخت اقتصادی، روزهای سخت معیشتی خودشان را برای کولبرانی که برای لقمه نانی جان‌شان را از دست می‌دهند فراموش کرده‌اند.

 

وی گفت: در دو هفته اخیر شاهد این اتفاقات ناگوار در مناطق کُردنشین بوده‌ایم اما جای بسی تعجب است که صدا و سیمای کشور هم به این حوادث مناطق ما کمترین توجه را دارد و در سخت‌ترین شرایط می‌بینیم آنتن خود را صرفاً بر اساس مبالغی به شرکت‌ها و سلبریتی‌ها اجاره می‌دهند و یا در برخی برنامه‌هایشان روزی به کُردها و روزی به ترک‌ها، لرها و بلوچ‌ها توهین می‌کنند که این رویه به هیچ وجه قابل قبول نیست.

 

بیگلری صدا و سیمایی‌ها را مخاطب قرار داد و افزود: آن کودکان و نیز آن کولبران که مقام معظم رهبری به شایستگی حساب‌شان را از قاچاقچیان جدا کردند، ایرانی هستند و بر گردن رسانه ملی حق داشتند اما شما به موضوع اشاره‌ای نکردید و بنده مجبور شدم بر حسب وظیفه‌ام تحقیق و تفحص از صدا و سیما را امضا و به زودی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنم.

 

وی خطاب به رئیس‌جمهور اظهار کرد: می‌دانم علی‌رغم وعده‌هایتان و آنچه در بیانیه اقوام و مذاهب اعلام کردید، در انتخاب سه وزیر جدید دولت هم، نه سهم کُرد هست و نه سهم اهل سنت، اما حداقل برای مدارس و مراکز درمانی ما فکری بکنید.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال‌های اخیر توسط رهبر انقلاب حول محور اقتصاد و معیشت مردم گفت: اما دولتمردان در اجرا بسیار ضعیف عمل کردند و امروز مردم با تورم 100، 150 و گاهاً 200 و 300 درصدی دست و پنجه نرم می‌کنند؛ هر روز شاهد افزایش قیمت هستیم، از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی هیچگونه نظارتی بر بازار نمی‌بینیم و به میزان تعداد مغازه‌های کشور قیمت متفاوت داریم و از اینها مهم‌تر بیکاری در کشور، بویژه مناطق محروم، بیداد می‌کند.

 

وی افزود: برای ما بسیار دردناک است که در اکثر خانواده چند تحصیل‌کرده بیکار و محتاج نان شب وجود دارد و دولت هیچ برنامه‌ای برای آنها ندارد.

 

بیگلری خاطر نشان کرد: به نظر اینجانب اگر دولتمردان در بحث عمل به شعارهای سال‌های اخیر، نمره قبولی می‌گرفتند وضع امروز ما اینگونه نبود و نه نیازی به برجام داشتیم و نه بدعهدی آمریکای جنایتکار کوچکترین خللی در امور ما، بویژه معیشت مردم ایجاد می‌کرد، آن هم آن برجامی که با کلی هزینه، سرانجام برای ما تبدیل به هیچ شد.

 

وی گفت: لازم است همه ما مجلسیان و دولتی‌ها به خود بیاییم و با اختصاص وقت بیشتر، کارهایی اساسی بویژه در بحث معیشت و اشتغال برای مردم انجام دهیم.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی و هیئت وزیران افزود: شرایط اقتصادی اقشار مختلف مردم بسیار دشوار شده است؛ اعلام آمارهای غیرواقعی تورم از طرف مرکز آمار ایران و بانک مرکزی ذهن و روح مردم را به هم ریخته است.

 

وی تصریح کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که درآمد بسیاری از خانواده‌های مناطق محروم فقط یارانه پرداختی دولت است، آن هم بارانه 45 هزار تومانی سال 89 که ارزش آن کمتر از 10 درصد آن زمان است و حالا نه فقط این قشر و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، بلکه اکثر کارمندان و کارکنان هم حقوق زیر خط فقر دارند؛ درآمد سالیانه اکثر کشاورزان و دامداران حدود 10 میلیون تومان و درآمد ماهیانه آنها کمتر از یک میلیون تومان می‌باشد؛ خانواده‌های زیادی هستند که برای تأمین هزینه درمان بیماران‌شان، باید 5 برابر سال گذشته هزینه پرداخت کنند آن هم اگر دارو گیرشان بیاید.

 

بیگلری خطاب به رئیس جمهور گفت: با این اوصاف و در این شرایط تورمی افسارگسیخته تخصیص سبد کالا به تنهایی دردی از مردم دوا نمی‌کند و تنها راه حل مشکلات فعلی، تقدیم لایحه افزایش یارانه و نیز ترمیم حقوق کارمندان، کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران است که انتظار داریم هرچه سریع‌تر شاهد این اتفاق باشیم.

 

وی خطاب به وزیر کشور هم افزود: دهیاران با حداقل حقوق و شورای روستاها بدون دریافت حقوق مشغول خدمت هستند بنابراین لازم است هرچه زودتر برای حل مشکلات این افراد هم لایحه‌ای به مجلس ارائه شود.

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اکثر شهرداری‌ها در حال ورشکستگی هستند و پرداخت حقوق کارگران و کارمندان با تأخیر چندماهه انجام می‌شود که باید هرچه سریع‌تر برای این موضوع چاره‌اندیشی شود.

 

وی خطاب به وزیر بهداشت هم گفت: پیراپزشکان و بویژه بهورزان خادم در مناطق روستایی به شما امیدوار بودند اما کماکان در نهایت سختی هستند و انتظار ما حمایت ویژه شما از این خادمان مردم است.

 

بیگلری سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را هم خطاب قرار داد و افزود: حقوق پیراپزشکان شاغل در تأمین اجتماعی بسیار کم بوده و نیاز به ترمیم هرچه سریع‌تر دارد و نیز همچنان که مستحضر هستید، اکثر کارگران ساختمانی با توجه به کاهش ساخت و ساز، بیکار و در سختی هستند و با این وضعیت و نیز سختی کارشان بازنشستگی‌ آنها با 65 سال سن یا 35 سال سابقه انجام می‌شود که ضروری است هرچه زودتر لایحه اصلاحی در این خصوص تقدیم مجلس شود.

 

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: اکثر روحانیان اهل سنت به امید بهبود معیشت مردم به شما رأی دادند و باعث و بانی قسمت عمده‌ای از رأی 73 درصدی مردم کردستان در هر دو دوره انتخابات به شما بودند اما در دولت شما کوچک‌ترین توجهی به آنها صورت نگرفت و اکنون آن بزرگ‌مردان مانند همیشه در اوج عزت و شرافت اما نهایت سختی و مشقت گذران زندگی می‌کنند که انتظار دایم در مدت باقی مانده از دوره ریاست جمهوری‌تان برای آن عزیزان که هم‌لباس شما هم هستند چاره‌ای اساسی و ماندگار بیاندیشید.

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی به سخنان خود در ابتدای نطق میان دستور اشاره کرد و با یادآوری جان باختن کودک دانش‌آموز در یکی از روستاهای سنندج بر اثر ریزش دیوار حیاط مدرسه گفت: بارها اعلام کردم و حالا هم تکرار می‌کنم که 40 درصد مدارس کردستان تخریبی هستند و ما هر روز باید منتظر حادثه‌ای باشیم؛ محض رضای خدا چاره‌ای بیاندیشید.

 

وی خطاب به هیئت وزیران افزود: وجدانم آسوده است که در روز رأی اعتماد در همین تریبون مجلس عمده دردهای آموزش و پرورش را بیان کردم؛ همان زمان اعلام کردم که آموزش و پرورش ابرمرد می‌خواهد و تنها با تلاش وزیر آموزش و پرورش مشکلات حل نمی‌شود و باید خود رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت به صورت ویژه به آموزش و پرورش کمک کنند.   

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/پایگاه اطلاع رسانی محسن بیگلری    



برچسب ها :

بیگلریسقزوبانهکردهامجلسصداوسیما

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی