چهارشنبه 25 مهر 1397 / 12:05|کد خبر : 3312|گروه : سياسي

60 روستای شهرستان بانه هرکدام کمتر از 7 دانش آموز دارند

60 روستای شهرستان بانه هرکدام  کمتر از 7 دانش آموز دارند

مدیر آموزش و پرورش بانه به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان افزود : تلاش و همكاري مشترک دونهادخانواده و مدرسه براي بهبود و ارتقاء شاخص های نظام تعلیم و تربیت است و آموزش و پرورش بانه برای رسیدن به این مهم به 60روستای شهرستان که زیر 7 نفر دانش آموز دارد با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده، تمامی این مدارس فعال و دارای معلم هستند.

 

 

به گزارش آرباباخبر،و به مناسبت آغاز هفته پیوند اولیا و مربیان؛ مراسم نمادین بزرگداشت این هفته با حضور مدیر آموزش و پرورش بانه، معاون پشتیبانی مدیریت و معلمان و اولیای دانش آموزان دبستان دخترانه ی شهید ظاهر بهاری، و با شعارخانواده دانا ، دانش آموز توانا در محل سالن اجتماعات صنعتگران برگزار شد.

 

در این مراسم مدیر اموزش و پرورش بانه در  ادامه با اشاره به رشد فزاینده جمعیت دانش‌آموزی این شهرستان، گفت: حدود یک دهه قبل شهرستان بانه و یکی دیگر از شهرستان‌های استان، هر دو دارای جمعیت دانش‌آموزی یکسان 14 هزار نفر بودند، اما امروز جمعیت دانش‌آموزان شهرستان یاد شده به 12 هزار نفر کاهش یافته در حالی که جمعیت دانش‌آموزان شهرستان بانه به دلایلی نظیر مهاجرپذیری و رشد جمعیت، به 32 هزار نفر افزایش یافته و نیازمند سرعت گرفتن احداث واحدهای آموزشی جدید و بکارگیری معلمان بیشتر است.

 

وی در مورد انجمن اولیا و مربیان گفت: در شهر بانه از 239 مدرسه 222 مدرسه دارای انجمن اولیا و مربیان هستند.

 

خضری تصریح کرد: هفته اولیا و مربیان فرصت بسیار خوبی برای اولیای دانش‌آموزان و مربیان مدارس برای ایجاد فرصت‌های مشترک همکاری در راستای کمک به ارتقای بهره‌وری در نظام آموزشی است

 

وی یادآورشد که دشمن امروز با استفاده از  ماهواره و فضای مجازی و سایر ابزار ارتباطی خود به فروپاشی خانواده ها کمر همت بسته است چون می داند تا بنیان وکانون خانواده های محکم ومنسجم باشد وخانواده های متدین درکنار هم برای تربیت فرزندان دیندار تلاش می کنند او هیچ موفقیتی نخواهد داشت.

 

مدیر آموزش و پرورش بانه در  آخر  افزود : برای کیفیت بخشی به مسائل آموزشی و پرورشی دانش آموزان، نیازمند مشارکت اولیا هستیم و نظارت خانواده ها نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد داشت و همچنین اولیا با آرامش و داشتن نگرش مثبت به مسائل، آموزش و پرورش را در تربیت نسلی متدین ، متعهد و متخصص، یاری نمایند.

 

در ادامه مراسم سید کمال حسینی کارشناس انجمن اولیا و مربیان بانه با تبریک هفته پیوند ضمن خوش امدگویی به حاضرین در مراسم پیام وزیر آموزش و پرورش را در ارتباط با این هفته خواند.

 

حسینی برضرورت همراهی وارتباط هرچه بیشتر خانه ومدرسه برای تحقق اهداف تعلیم وتربیت تاکید کرد و گفت : ترویج و تقویت فرهنگ مشارکت جویی در اولیای دانش آموزان و تبیین جایگاه انجمن اولیا و مربیان در نظام تعلیم و تربیت و ایجاد سبک زندگی اسلامی را از مهم ترین اهداف برنامه های هفته پیوند اولیا و مربیان است.

 

وی یاد اور شد که انجمن اولیا و مربیان شهرستان بانه  برای 4 سال متوالی رتبه اول استانی و مدرسه شهید ظاهر بهاری در سال تحصیلی 96/97 مفتخر به دریافت رتبه وزارتی در این زمینه شده است.

 

در پایان مراسم نیز خانم فتاحی مدیر مدرسه شهید بهاری نیز به مناسبت آغاز هفته پیوند و لزوم تعامل دوسویه برای تعالی تعلیم و تربیت گفت: این رسالت سنگین را آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به دوش بگیرد و به سرمنزل برساند بلکه با حضور اولیا و مربیان در کنار هم این امر تحقق می‌یابد.

 

مراسم  با اجرای سرود و شعر و تواشیح توسط دانش آموان دبستان شهید بهاری ادامه یافت و برای تقدیر از فعالان انجمن و خیرین مدرسه ساز جوایزی اهدا گردید و همچنین در  پایان برای مشخص شدن اعضای جدید انجمن با حضور اولیای دانش آموزان دبستان شهید بهاری رای گیری شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بانهانجمن اولیا و مربیانمدیر آموزش و پرورش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی