پنجشنبه 26 مهر 1397 / 10:00|کد خبر : 3315|گروه : ورزشی

40 درصد اعتبارات ماده 88 به ورزش بانه اختصاص داده می شود

40 درصد اعتبارات ماده 88 به ورزش بانه اختصاص داده می شود

جلال مرادی گفت : امسال بیش از سه میلیارد ریال درآمد از محل ماده 88 را به حساب خزانه واریز کردیم، اظهار داشت: اعتبارات ماده 88 در بین هیات های ورزشی تقسیم می شود که فعالیت بیشتری دارند و سالن در اختیار ندارد که درآمد زایی کنند.

 

به گزارش آرباباخبر، امروز صبح جلال مرادی تصریح کرد : سال گذشته برای بهسازی و تعمیرات مکان های ورزشی هشت میلیارد ریال درخواست شد که 46 درصد این اعتبارات به شهرستان اختصاص یافت که صرف تعمیر و تجهیز سالن ورزشی تختی شد. 

مرادی تاکید کرد: سالن ورزشی تختی یکی سالن های مناسب شهر بانه به خرابه ای تبدیل شده و کف و دیوار این سالن فرسوده و سیستم سرمایشی و گرمایشی آن از کار افتاده بود لذا این اعتبارات به تجهیز و تعمیر سالن تختی اختصاص یافت. 


وی با بیان اینکه از محل اعتبارات امسال پنج میلیارد ریال مصوب شده است، یادآور شد: اعتبارات موجود برای تعمیر و تجهیز این سالن کافی نیست که امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز امسال کف پوش و سیستم روشنایی آن را بهسازی کنیم. 


رئیس اداره ورزش و جوانان بانه گفت: برای تجهیز چمن مجموعه تختی در کمیته برنامه ریزی استان و شهرستان اعتباراتی مصوب شد که با اختصاص این اعتبارات چمن مصنوعی تختی نیز بازسازی می شود. 


وی با بیان اینکه 31 هیات ورزشی در بانه داریم، افزود: هم اکنون 26 هیات ورزشی فعال است و مابقی هیات ها متقاضی ندارند و برای انتخاب رئیس هیات نیز با مشکل مواجه هستند. 


مرادی هیات های ورزشی را بازوی توانمند سازمان ورزش و جوانان دانست و اظهار داشت: رشته های ورزشی اسکیت، دوچرخه سواری، تیراندازی با کمان و بدمینتون در بانه هیات ندارند و رئیس ژیمناستیک هم در حال تغییر است. 


رئیس اداره ورزش و جوانان بانه گفت: باید برای ریاست هیات های ورزشی افرادی را انتخاب کنیم که توان و قدرت بالای رایزنی و چانه زنی داشته باشند تا بتوانند حامیان مالی جذب کنند ضمن اینکه هیات های ورزشی باید درآمدزایی هم داشته باشند تا بتوانند در حد توان خود ورزشکاران را به مسابقات مختلف اعزام کنند. 


وی با بیان اینکه باشگاه های خصوصی تحت نظارت اداره ورزش و جوانان فعالیت می کنند، اضافه کرد: 34 باشگاه خصوصی در بانه فعال است که هشت باشگاه ویژه بانوان است و مابقی به صورت 2 شیفت بانوان و مردان فعالیت می کنند و تعرفه شهریه های این باشگاه ها توسط اداره ورزش و جوانان تعیین می شود. 


مرادی کمبود اعتبارات هیات های ورزشی، پروژه نیمه تمام سالن 1200 نفری توحید، کمبود فضا و امکانات ورزشی را از جمله مهمترین مشکلات جامعه ورزشی بانه دانست و افزود: با توجه به اختلاف پیمانکاران پروژه سالن 1200 نفری توحید همچنان ناتمام مانده که باید اصلاحاتی در این پروژه انجام شود. 


گفتنی است که 9500 نفر ورزشکار در بانه تحت پوشش بیمه خدمات ورزشی قرار دارند و بیش از 30 هزار نفر در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

بانهجلال مرادیورزش و جواناناعتبارات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی