جمعه 27 مهر 1397 / 07:45|کد خبر : 3317|گروه : اقتصادي

جزئیات توزیع سبد کالایی/ بسته حمایتی یکشنبه نهایی می‌شود

جزئیات توزیع سبد کالایی/ بسته حمایتی یکشنبه نهایی می‌شود

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سرپرستان خانوار با درآمد کمتر از ۳ میلیون، مشمول سبد کالا می شوند گفت: جمعیت تحت پوشش و مبلغ قابل شارژ در نشست یکشنبه دولت نهایی می شود.

 

به گزارش آرباباخبر،انوشیروان محسنی بندپی درباره جزئیات بسته حمایتی برای اقشار مختلف جامعه گفت: طی دو ماه گذشته بحث‌های مختلفی در خصوص مکانیزم‌ حمایت از اقشار مختلف جامعه در قالب کالاکارت، سبد غذایی یا کوپن الکترونیک در سطح دولت انجام شد.

 

وی افزود: در نهایت جمع بندی به این صورت شد که حمایت اجتماعی به صورت سبد کالایی از اقلام مورد نیاز و اساسی جامعه باشد به این ترتیب که مبلغی در چند نوبت به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جمعیت تحت پوشش دریافت سبد کالا گفت: تلاش کردیم تا شناسایی جامعه برخوردار از این حمایت اجتماعی با بیشترین ضریب اطمینان باشد.

 

بندپی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده افراد دارای درآمد کمتر از ۳ میلیون در ماه مشمول این حمایت اجتماعی می شوند که تلاش کردیم این خانوارها را با ضریب اطمینان بالا شناسایی کنیم.

 

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کارشناسان و گروه‌های آماری در حال بررسی گروه‌های مختلف جامعه هستند تا نهایتا در روز یکشنبه عصر در نشست هیأت دولت افراد برخوردار، میزان مبلغ و دفعات شارژ اعتبار کارت‌های بانکی تا پایان سال، مشخص و نهایی شود.

 

وی گفت: با توجه به اینکه منابع مورد نیاز برای این حمایت اجتماعی مشخص شده است، باید بر اساس تعداد نوبت شارژ کارت ها و تعداد جمعیت برخوردار به نسبت منابع اقدام شود.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مبلغی که در کارت  بانکی سرپرستان خانوار در قالب حمایت اجتماعی واریز می شود، به صورت نقدی قابل برداشت نیست و صرفا برای تامین اقلام اساسی سبد کالایی قابل هزینه است.

 

بندپی درباره معیارهای شناسایی خانوارهای برخوردار از سبد حمایتی گفت: طبق تصمیمات گرفته شده علاوه بر افراد تحت پوشش کمیته امام (ره)، سازمان بهزیستی و نهادهای حمایتی، بیمه شدگان تامین اجتماعی با حقوق کمتر از ۳ میلیون تومان و مستمری بگیران نیز مشمول این حمایت اجتماعی می شوند.

 

وی گفت: همچنین ممکن است اقشار نیازمندی وجود داشته باشند که پیش از این شناسایی نشدند و تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نباشند که این گروه از جامعه نیز مشمول دریافت سبد کالا خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/مهر



برچسب ها :

سبدکالاخانوارمهر 97وزارت تعاون

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی