جمعه 27 مهر 1397 / 14:01|کد خبر : 3318|گروه : سياسي

قرآن مجید خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان است

قرآن مجید خود یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان  است

امام جمعه شهرستان بانه در خطبه های نماز جمعه افزود : قرآن مجید راه تفکر را برای بشر باز کرد. قرآن تنها کتاب شریعت نیست که ویژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت، حکمت و کتاب جهان‌بینی و یک کتاب تربیتی است و همه آیات آن به طور مستقیم و غیر مستقیم در مقام تربیت انسان است.

 

به گزارش آربابا خبر ،  امروز بیست و هفتم  مهر ماه نود و هفت همزمان با سراسر کشور نماز سیاسی عبادی جمعه با امامت ماموستا عبدالله حیدری و نیز با حضور گسترده مردم دیندار شهرستان بانه در مسجد جامع این شهر اقامه شد .

 

در ابتدا و قبل از ایراد خطبه  ، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بانه به مناسبت روز ورزش و هفته تربیت بدنی به ایراد سخنانی پرداخت و گفت : اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه قشرهای جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید، چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است. آثار فردی ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود .

وی افزود : اخلاق ورسیدن به اصول اخلاقی از اهداف ورزش است و خوشبختانه در این شهرستان مربیان و ورزشکاران با اخلاقی وجود دارند که می توانند الگوی مناسبی برای دیگر اقشار مردم باشند.

 

جلال مرادی افزود : در شهرستان بانه ورزش رو پیشرفت است و در حال حاضر ده هزار ورزشکار داریم و اداره ورزش و جوانان درسطح شهرستان بیشتر از 500 برنامه ورزش اجرا میکند . بیست هزار ورزشکار  سازمان نیافته وجود دارد که امیدوارم در مدتی کم تحت ساماندهی هیئت های ورزشی این اداره قرار گیرند .

وی در باره زیرساختهای ورزشی گفت : 14 مکان ورزش در بانه وجود دارد که بخشی از آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارد و جوابگوی این تعداد ورزشکار در شهرستان نیست و هدف این است که به بخش خصوصی واگذار گردد.34 باشگاه خصوصی در رشته های مختلف در سطح شهر وجود دارد که به فعالیت مشغولند .

 

در اخر مرادی از بیگلری نماینده مجلس و فرماندار بانه و مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان که در تصمیمات جدید در راستای تعمیرات اساسی ورزشگاه تختی و ورزشگاه صفری و دیگر پروژه های در دست اقدام این اداره بودجه ای قابل توجه اختصاص دادند .

 

در ادامه خطبه های نماز جمعه ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه شهرستان به تشریح اهمیت یادگیری قرآن و تربیت قرآنی پرداخت و افزود : قرآن کریم کلام بی نظیر خداوند است، و در بین این همه موجودات مخاطب او انسان است، انسانی که دارای روحی الهی است، دارای قلبی برای فهمیدن و دلی برای ادراک کردن، در اعتبار و ارزش قرآن، همین بس که سخن بی مانند خداست ودر اعتبار و ارزش انسان همین بس که هم سخن و مخاطب خداوند برای وحی انسان است.

 

وی افزود : قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی و کاملا غیر بشری و نازل شده من عندالله و از جهان غیب بر هر کس که قرائت شود یا هر کس که قرائت کند به شدت تحت تأثیر کلمات معنوی آن قرار می گیرد، هیچ گاه از خواندن آن خستگی و ملالت حاصل نمی آید بلکه هر لحظه آدمی را که صاحب دلی پذیرا و قلبی صاف باشد، به سوی خود می کشاند و در واقع صاحب جاذبه ای قوی و نیرومند است این است که هر کس به سمت آن می رود، به گونه ای از آن تاثیر گرفته و لاجرم نمی تواند این تاثیر را پنهان کند.

 

 در ادامه ماموستا حیدری اشاره ای به یادگیری قرآن برای آندسته از کسانی که تربیت قرآنی ندارند کرد و گفت : ابتدا انسان باید از لحاظ تربیتی خود را بسازد و بعد به یادگیری قرآن بپردازد .

 

وی در آخر هم به مسائل و مشکلات پیامبر در راه اسلام و رساندن پیام الهی پرداخت و تصریح کرد : این دین همواره توسط دشمنان تهدید می شود و درصدد نابودی آن هستند و از جمله دشمنی ها اینست که قبله اول مسلمانان جهان را تحت سلطه خود قرار دادند و این امید  را به مسلمانان جهان می دهم و وعده داده شده است که با ایمان به خدا و یاری خدا مسجد القصی از دست رژیم غاصب صهیونیستی آزاد می گردد و این وعده الهی است که محقق می شود 

 

 

 

 

انتهای پیام/ 



برچسب ها :

بانهماموستا حیدریقرآنتربیتجلال مرادیورزش

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی