شنبه 28 مهر 1397 / 23:05|کد خبر : 3325|گروه : اجتماعي

مردم شهرستان سقز و بانه از وضعیت نابسامان بهداشتی و درمانی گله‌ دارند

مردم شهرستان سقز و بانه از وضعیت نابسامان بهداشتی و درمانی گله‌ دارند

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با اشاره به گله‌مندی‌های مردم این دو شهرستان از وضعیت بهداشتی و درمانی گفت: قبلاً نگران کمبود پزشک متخصص بودیم اما امروز برای پزشک عمومی نیز مشکل داریم.

 

به گزارش آرباباخبر ، محسن بیگلری امشب در برنامه گفتمان صدا و سیمای مرکز استان کردستان با اشاره به گله‌مندی‌های مردم شهرستان سقز و بانه از وضعیت بهداشتی و درمانی اظهار داشت: بنده معتقدم باید همیشه نیمه پر لیوان را نیز دید چراکه علی‌رغم وجود این نارضایتی‌ها، اقدامات خوبی هم همچون احداث و افتتاح بیمارستان جدید بانه با حضور وزیر بهداشت و درمان اتفاق افتاده است.

 

وی گفت: وضعیت کنونی بیمارستان جدید بانه با سالیان قبل اصلاً قابل مقایسه نیست چراکه امکانات بسیار خوبی دارد و بنده در طول هفت سال دوره نمایندگی تا جایی که توانسته‌ام برای تأمین تجهیزات از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌ام اما متأسفانه کمبود پزشک داریم و در نحوه استخدام‌ها نیز گله‌مندیم.

 

در اورژانس بیمارستان بانه پزشک عمومی وجود ندارد

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس با اشاره به دریافت پیامک‌هایی از سوی مردم مبنی بر اینکه در اورژانس بیمارستان بانه پزشک عمومی وجود ندارد و ما سرگردان هستیم، تصریح کرد: علی‌رغم پیگیری‌ها، هنوز نتیجه را به ما اعلام نکرده‌اند اما در هر حالتی کمبود پزشک وجود دارد.

 

وی اذعان کرد: قبلاً نگران کمبود پزشک متخصص در این شهرستان‌ها بودیم اما امروز برای پزشک عمومی نیز مشکل داریم و خود سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه مجبوراً برای جبران این کمبود، شیفت کاری می‌گیرد.

 

بیگلری به جلسه امروز خود با وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: در این دیدار کمبودها و نگرانی‌ها را منعکس کردیم.

 

عدم رعایت امانتداری در دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان

وی اظهار کرد: یکی دیگر از گله‌مندی‌ها ما از دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان این است، بنده دستور اختصاص تجهیزات پزشکی را برای سقز و بانه گرفته‌ام، اما آنها تجهیزات مربوط به این دو شهرستان را در جایی دیگر استفاده کرده‌اند.

 

رئیس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس گفت: تجهیزاتی که برای شهرستان سقز و بانه گرفته می‌شود، مختص به این دو شهرستان است و درست نیست به جایی دیگر داده شود اما متأسفانه در دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان در این خصوص امانتداری رعایت نشد.

 

افتتاح منطقه ویژه اقتصادی بانه

وی ادامه داد: زمانیکه پزشکان و متخصصان را نیز تقسیم کاری می‌کنند، باید جمعیت، محرومیت، شرایط و تعداد تخت‌های بیمارستانی را در نظر بگیرند و بر این اساس تصمیم بگیرند؛ در این خصوص نیز نگرانی شدیدی داریم چراکه ممکن است بسیاری از مردم بانه برای مراجعه به یک متخصص به سنندج، تبریز و شهرهای دیگر بروند و انتظار داریم دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان عادلانه برخورد کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود با قدردانی از زحمات فرماندار بانه بابت انجام کارهایی برای کاهش وابستگی مردم به مرز خاطر نشان کرد: گرچه مسئولان تلاش‌هایی انجام داده‌اند اما کار بزرگی انجام نشده است چراکه از ابتدا اقتصاد مردم بانه وابسته به مرز بوده و کمتر به‌دنبال ایجاد اشتغال پایدار بوده‌اند.

 

طرح ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان رد نشده است

وی با اشاره به تلاش‌های 6 ساله خود برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه اضافه کرد: این منطقه حدود 100 هکتار بوده و براساس قول‌های داده شده 35 هکتار از آن تا آخر آبان‌ماه افتتاح شود که این اقدام کار بسیار بزرگ و در اشتغال پایدار و عدم وابستگی مردم به مرز بسیار تأثیرگذار است.

 

بیگلری در پایان با اشاره به طرح برخی شایعات درباره رد لایجه ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان و نگرانی مردم در این‌باره گفت: شورای نگهبان ایرادهایی به این طرح وارد کرد اما در حال اصلاح بوده و این طرح رد نشده است و مجمع نمایندگان نسبت به تصویب نهایی طرح مذکور خوش‌بین هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/خبر فارسی



برچسب ها :

بانهگفتگوبیگلریبهداشت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی