یکشنبه 29 مهر 1397 / 07:26|کد خبر : 3326|گروه : اقتصادي

بیش از یک میلیون لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در کردستان کشف شد

بیش از یک میلیون لیتر فرآورده های نفتی قاچاق در کردستان کشف شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در شش ماه اول سال جاری یک میلیون و ۳۴ هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۲ درصد افزایش یافت.

 

به گزارش آرباباخبر،فریدون یاسمی اظهارداشت: در دوره زمانی یاد شده ۹ هزار لیتر بنزین و یک میلیون و بیست و شش هزاز لیتر نفت گاز قاچاق کشف شد که روزانه پنج هزار و ۷۰۰ لیتر فرآورده را شامل می شود.

 

وی به تشریح اقدام های انجام شده برای کنترل قاچاق سوخت در استان پرداخت و افزود: تشکیل گروه بازرسین ویژه از همکاران بسیجی جهت بازدید از مجاری عرضه و مصرف کنندگان عمده و واحدهای تولیدی و کشاورزی، اجرای طرح توزیع الکترونیکی نفت سفید خانوارها، اجرای طرح راستی آزمایی ادوات کشاورزی، اجرای طرح توزیع نفتگاز بخش کشاورزی براساس سطح زیر کشت، اجرای طرح بومی سازی سهمیه مرغداری ها، نصب سیستم دوربین مداربسته در کلیه جایگاه های عرضه منطقه و بررسی و پایش این دوربین ها توسط بازرسین و روسای نواحی و اجرای طرح توزیع الکترونیکی سوخت ادوات کشاورزی بخشی از این اقدامات است.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: اجرای برنامه های آموزشی برای پرسنل نیروی انتظامی و مصرف کنندگان عمده، بازنگری کارت های نفت سفید، برگزاری بیش از  هفت جلسه کارگروه سوخت با حضور مدیران سازمان های متولی و ستاد مبارزه با قاچاق استان و اجرای گشت‌ های مشترک با همکاری سازمان‌ های متولی از مصرف کنندگان عمده و جز از دیگر برنامه های این شرکت برای کنترل قاچاق است.

 

یاسمی یادآور شد: افزایش ۱۵۰ درصدی فروش جایگاه مرزی باشماق مریوان در شش ماه نخست امسال و صادارات بیش ۱۵ میلیون لیتر نفتگاز به اقلیم کردستان عراق در قالب طرح کمک به معیشت مرزنشینان ناشی از جلوگیری و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی در استان است.

 

وی بیان کرد: سهمیه سوخت بیش از ۳۰ هزار مصرف کننده سوخت در استان پیوسته بازبینی و براساس بازدیدها میزان دقیق سوخت مورد نیاز مصرف کنندگان عمده و جز تعیین می شود.

 

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه کردستان گفت: در شش ماهه نخست سال جاری دستگاه های متولی با ارسال درخواست بیش از ۹۵ میلیون لیتر سوخت جهت واحدهای زیرمجموعه خود اقدام کردند که کارشناسان این منطقه با بررسی و بازید از واحدهای فوق نسبت به برآورد و تائید ۸۰ میلیون لیتر اقدام که باعث کاهش مصرف ۱۵ میلیون لیتری سوخت شده است که بخش عمده ای از این سوخت با توجه به مرزی بودن استان مسلماً به صورت عرضه خارج از شبکه یا قاچاق مصرف می شد.

 

یاسمی سپس انجام یک هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مصرف کنندگان عمده و جز، بیش از یک هزار و ۴۰۰ مورد بازدید از مجاری عرضه و همچنین انجام بیش از ۵۰۰ مورد بازدید مشترک از مصرف کنندگان عمده را با همکاری کمیسیون قاچاق کالا و ارز، نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی از دیگر موارد نظارتی انجام شده در شش ماهه نخست امسال عنوان کرد.

 

وی در پایان بر همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌ ها برای ریشه‌کن کردن قاچاق و فعالیت بیشتر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت تاکید کرد و اظهارداشت: عزم جدی اعضای کمیسیون قاچاق کالا و ارز و نیز دستگاه‌ های انتظامی و امنیتی استان عملاً حاشیه امنیت را برای قاچاقچیان کاهش و فعالیت این افراد را به حداقل خواهد رساند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/مهر



برچسب ها :

کردستانقاچاق سوختیک میلیون

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی