یکشنبه 29 مهر 1397 / 14:20|کد خبر : 3328|گروه : اقتصادي

مبادلات مرزی پیله وری شکوفاتر و پر رونق تر از گذشته در بازارچه سیرانبند از سر گرفته خواهد شد

مبادلات مرزی پیله وری شکوفاتر و پر رونق تر از گذشته در بازارچه سیرانبند از سر گرفته خواهد شد

فرماندار شهرستان بانه گفت: بر اساس هماهنگی ها و موافقت هایی که امروز در وزارت کشور به عمل آمد، ساز و کارهای انجام مبادلات مرزی پیله وری از مرزهای کردستان از جمله بازارچه مرزی سیرانبند پر رونق تر از گذشته از سر گرفته خواهد شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، محمد فلاحی دقایقی پیش با اعلام این خبر افزود: در نشست پیش از ظهر امروز که با حضور فرمانداران شهرستان های مرزی استان کردستان در اداره کل امور مرزی وزارت کشور برگزار شد، درخواست هایی مبنی بر تسهیل در اجرای طرح مبادلات پیله وری مطرح و با حسن نظر مسؤلان وزارت کشور و پیگیری های جدی مسؤلان استان نتایج مطلوبی حاصل شد.

 

فلاحی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد در آینده نزدیک افراد جامانده و همچنین کارت های الکترونیک غیر فعال سرپرستان خانوار های ساکن در شعاع 20 کیلومتری مرز با تمهیدات ویژه ای مشمول اجرای این طرح شود و به موازات آن واردات بیش از 130 قلم کالا از بازارچه سیرانبند بانه به زودی از سر گرفته شود.

 

فرماندار شهرستان بانه ابراز امیدواری کرد با توجه به وقفه ای که امسال در راستای طرح ساماندهی مبادلات مرزی در شهرستان های مرزی کشور از جمله بانه به وجود آمد، در سایه فرصت به وجود آمده، رونق و گسترش بیشتر مبادلات قانونمند از طریق پیله وری و شکوفایی بازار و کسب و کار در این شهرستان مرزی فراهم شود؛ به ویژه آنکه همزمان با این طرح ها، دولت با مشارکت سرمایه گذاران در زمینه توسعه کشاورزی، صنعت و گردشگری نیز اقدامات و طرح های مهم و ارزشمندی را تدارک دیده است.

 

گفتنی است فرماندار شهرستان بانه در بازدید هفته گذشته از مراحل پایانی ساخت انبار و زیرساخت های جدید برای تسهیل در مبادلات پیله وری در بازارچه سیرانبند بانه گفت: در حال حاضر مشکلی برای واردات اقلام دارای مجوز و انبار آنها در بازارچه سیرانبند نداریم. 


به گفته وی عملیات اجرایی ساخت سوله و نصب درهای ورود و خروج جداگانه، محوطه سازی و دسترسی های لازم به بخش انبار و پایانه گمرکی مستقر در بازارچه به اتمام رسیده و با توجه به صدور مجوز واردات بیش از 130 قلم کالا از جمله مواد خوراکی در آینده نزدیک، مشکلی برای ترخیص این کالاها و انجام تشریفات گمرکی، ترانزیت داخلی و دیگر مراحل قانونی در بازارچه سیرانبند وجود ندارد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بانهسیرانبندمرزمبادلاتفرماندارپیله وری

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی