دوشنبه 30 مهر 1397 / 07:37|کد خبر : 3330|گروه : اقتصادي

بانک ها با افزایش نرخ سود بانکی دچار مشکل می شوند

بانک ها با افزایش نرخ سود بانکی دچار مشکل می شوند

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:رشد نرخ سود بانکی باعث می شود تعهدات بانک ها نسبت به مشتریان سنگین شود و در آینده با چالش روبرو شوند.

 

به گزارش آرباباخبر ،محسن بیگلری درباره افزایش نرخ سود بانکی گفت:در شرایط فعلی که بی نظمی در بازارهای مختلف به بهانه رشد قیمت دلار ایجاده شده برخی از بانک ها نباید اقدام به افزایش نرخ سود بانکی کنند.

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بانک ها باید براساس مصوبات شورای پول و اعتبار عمل کنند اینکه شورای پول اعتبار سقف نرخ سود علی الحساب سپرده های بانکی را مشخص کرده اما برخی بانک ها از این مقررات پیروی نکنند غیرقابل قبول است.

رشد نرخ سود بانکی به افزایش هزینه تولید و گرانی منجر می شود

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود:با توجه به تحریم ها و نقشه ی دشمنان برای فشار بر معیشت مردم اگر بخش های مختلف اقتصادی عملکرد صحیح و هماهنگ نداشته باشند افزایش قیمت کالاها تشدید می شود بطور مثال افزایش نرخ سود سپرده ها به رشد نرخ سود وام های بانکی منتهی می شود که این موضوع افزایش هزینه تولید و گرانی را در پی دارد.

 

بیگلری در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:در شرایط تحریم باید اقدامات عملی انجام داد تا علاوه بر اینکه تولید متوقف نشود با رشد تولید با کیفیت، زمینه توسعه صادرات را نیز فراهم کرد.

 

وی ادامه داد:رشد نرخ سود بانکی باعث می شود تعهدات بانک ها نسبت به مشتریان سنگین شود و در آینده با چالش روبرو شوند.

 

عضو کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:در هر صورت باید توجه کرد افزایش نرخ سود سپرده و وام های بانکی به تشدید گرانی منتهی می شود.

 

 

 

 

پایان پیام/خانه ملت

 

 



برچسب ها :

بیگلریافزایش سودبانکاقتصادخانه ملت

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی