جمعه 4 آبان 1397 / 10:22|کد خبر : 3348|گروه : سياسي

حواشی «جشنواره انار اورامان» موجب لغو «جشنواره انار باینگان» شد + فیلم رقص هایی که هیچ ارتباطی با «انار» ندارد

حواشی «جشنواره انار اورامان» موجب لغو «جشنواره انار باینگان» شد + فیلم رقص هایی که هیچ ارتباطی با «انار» ندارد

به دنبال حواشی جشنواره انار در اورامان کردستان و واکنش ماموستایان دینی و فعالان مدنی، جشنواره انار در باینگان کرمانشاه نیز که قرار بود 18 آبان برگزار شود متأثر از این حواشی، لغو شد.

 

به گزارش آرباباخبر،روز جمعه گذشته (27 مهر و 9 صفر) جشنواره ای با عنوان «جشنواره انار» در منطقه اورامان کردستان (روستای سلین) برگزار شد که حواشی زیاد را به دنبال داشت و موجب واکنش برخی چهره های مذهبی و فرهنگی نسبت به آن شد. رقص مختلط زنان و مردان بخشی از این حواشی بود.

 

ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه جزو اولین کسانی بود که به این مراسم واکنش داد و آن را سرگرمی بیهوده عنوان کرده بود و گفته بود؛ این جشن به نفع اهل ایمان نیست!

 

این اظهارات ماموستا قادری موجب شد تا برخی کانال ها و رسانه های کوردستیز علیه ماموستا قادری موضع مخالف بگیرند و در صدد تخریب این دانشمند اهل سنت بربیایند.

 

پس از آن جمعی از ماموستایان استان کردستان نیز در جهت حمایت از اظهارات ماموستا قادری و محکوم کردن برخی اقدامات ضدفرهنگی و ضددینی در جشنواره انار اورامان در اظهاراتی، این اقدامات مسؤولان استان کردستان را مغایر با شرف و نجابت مردم کورد دانسته و آن را حرام شرعی عنوان کرده بودند.

 

به دنبال این قضایا جشنواره انار باینگان کرمانشاه نیز که قرار بود 18 آبان امسال برگزار شود، لغو شد.

 

شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در خصوص عدم برگزاری دومین جشنواره انار باینگان در اطلاعیه ای عنوان کرده است: به اطلاع عموم مردم شریف استان کرمانشاه خصوصا منطقه اورامانات می رساند، جشنواره انار باینگان ـ دودان که قرار بود در تاریخ 18 آبان برگزار گردد با توجه به مخالفت ها و حساسیت های بوجود آمده و نبود انگیزه جدی برای اجرایی شدن مراسم از طرف مسئولان اجرایی شهرستان پاوه، این برنامه کنسل و بدینوسیله از محضر یکایک مردم فهیم ایران و استان کرمانشاه علی الخصوص مردم خوب اورامانات عذرخواهی می نماییم.

 

گوشه ای از حواشی جشنواره انار اورامان را در فیلم زیر ببینید. بنا به برخی دلایل از انتشار فیلم های دیگری که به دستمان رسیده است معذوریم.

برای دیدن فیلم روی آدرس زیر کلیک کنید.

http://kurdtoday.ir/news/31255

 

 

 

 

انتهای پیام/کردتودی



برچسب ها :

انارمراسماوراماناتحواشی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی