شنبه 5 آبان 1397 / 11:50|کد خبر : 3353|گروه : اقتصادي

آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف

آخرین جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف

سخنگوی صنعت برق کشور ضمن تشریح جزئیات افزایش تعرفه برق مشترکان پر مصرف، گفت‌: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار شده برای مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند، طرح‌های تشویقی در نظر گرفته شود و برای مشترکانی که بالاتر از الگو مصرف برق دارند، میزان تعرفه دو برابر و برای مشترکانی که بیش از این میزان افزایش میزان دارند ۱۰۰ درصد افزایش یابد.

 

به گزارش آرباباخبر،محمودرضا حقی فام  با اشاره به کلیات انجام این کار، اظهار کرد: افزایش تعرفه بسته به مناطق مختلف در رده‌بندی‌های مختلف تعیین شده است و برای این مساله نیز مصوبه‌هایی را نیز در نظر گرفته‌ایم. به گونه‌ای که اگر مشترکان دو برابر الگو مصرف داشته باشند میزان تعرفه ۵۰ درصد برای آنها افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر این مساله که مشترکانی که زیر الگو مصرف می‌کنند نه تنها تعرفه را افزایش نمی‌دهیم، ‌ بلکه پیشنهاد طرح‌های تشویقی را نیز برای آنها در نظر داریم، گفت‌: قصد ما این نیست که از مشترکان پولی دریافت شود، ‌ بلکه قصد داریم با اصلاح رفتار به مصرف نحوه مصرف مشترکان را تغییر دهیم.

به گفته وی اگر برای مصرف مشترکان تا دو برابر الگوی مصرف باشد ضریب ۱.۵ و بالاتر از آن با ضریب دو محاسبه می‌شود، اما باید گفت که این مساله نیز بسته به مناطق و تعداد متفاوت است.

سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص تعداد مشترکان پر مصرف، خاطرنشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته از میان مشترکان کل کشور تنها ۱۴ نفر بالاتر از الگو مصرف دارند و دو درصد نیز فراتر از آن چه تعریف شده برق مصرف می‌کنند.

وی با تاکید بر این مساله که این موضوع فعلا برای مشترکان خانگی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و اخذ اجازه از آنها این طرح را اجرایی خواهیم کرد و امیدواریم که شاهد جنبه‌های مثبت و اجرای این طرح باشیم.

چندی پیش همایون حائری معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برای افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف مذاکرات بسیاری با مجلس و دولت انجام شده که اگر تاییدیه مجلس ارائه شود، این کار عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا ماه آینده تکلیف تعرفه برق مشترکان پرمصرف مشخص می‌شود؟ اظهارکرد: پیش‌بینی می‌شود که این اتفاق بیفتد چرا که تاکنون نیز بسیاری از مراحل این کار طی شده است.



برچسب ها :

برقمشترکین پرمصرفحقی فام

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی