سه شنبه 8 آبان 1397 / 09:17|کد خبر : 3366|گروه : اقتصادي

نصب 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در 3 روستای جنگل‌نشین بانه

نصب 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در 3 روستای جنگل‌نشین بانه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه گفت: 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوارهای ساکن در 3 روستای جنگل‌نشین بخش آرمرده از توابع این شهرستان نصب و راه‌اندازی شد.

 

به گزارش آرباباخبر،عثمان صالحزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه، با اشاره به نصب 15 دستگاه آبگرمکن خورشیدی برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوارهای ساکن در 3 روستای این شهرستان، اظهار کرد: این دستگاه‌ها در روستاهای جنگل‌نشین «نیروان»، «گرماب» و «کوخ وساسول» همگی در بخش آرمرده نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

 

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه افزود: خرید و نصب هرکدام از این دستگاه‌ها نزدیک به 80 میلیون ریال هزینه در بر داشته که با استفاده از اعتبارات دولتی تأمین شده است.

 

صالحزاده افزود: انرژی خورشید منبع بی‌کران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی ما به سوخت‌های فسیلی و چوب درختان جنگلی می‌کاهد و گام بسیار موثری در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و ذخیره منابع انرژی خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ما، مناطق وسیعی از کشور از شدت تابش مناسبی برخوردار است و با افزایش روزافزون هزینه سوخت‌های فسیلی و انرژی برق و کاهش جنگل‌های کشور، وقت آن است که مانند بسیاری از کشورها، به طور جدی از منابع نامحدود، پاک و رایگان انرژی‌های تجدیدپذیر از قبیل انرژی خورشیدی به طور بسیار گسترده و وسیع استفاده نمائیم.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بانه ابراز امیدواری کرد، با تامین اعتبارات لازم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌مند شدن سایر روستاییان منطقه از این تکنولوژی جدید و انرژی پاک باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/خبرگزاری فارس



برچسب ها :

آبگرمکن خورشیدیبنهروستامنابع طبیعی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی