جمعه 11 آبان 1397 / 15:03|کد خبر : 3383|گروه : مذهبی

شهادت به باطل، هم تراز شرک به خدا است

شهادت به باطل، هم تراز شرک به خدا است

امام جمعه موقت شهرستان بانه در خطبه های امروز نماز جمعه اذعان کرد : یکی از گناهان بزرگی که در اسلام از آن بشدت نهی شده است، شهادت دروغ یا شهادت به ناحق است . شهادت دروغ موجب زوال و ضعف عدالت شده و با گناه بزرگی مانند شرک در یک ردیف قرار دارد.

به گزارش آرباباخبر، امروز یازدهم آبان ماه نود و هفت  همزمان با سراسر کشور نماز عبادی سیاسی جمعه با امامت ماموستا جمال کریمی امام جمعه  موقت بانه و با حضور پرشور مردم متدین این شهرستان در مسجد جامع برگزار شد . .

 

در ابتدای خطبه های نماز جمعه قاری برجسته بین المللی استاد عبدالرحمن امامقلی به دعوت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بانه و به مناسبت دهه وقف با  تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید فضای معنوی خاصی را بوجود آورد .

در ادامه ماموستا جمال کریمی به تندی از عملکرد اداره تعزیرات حکومتی انتقاد کرد و دلیل اصلی نابسامانی بازار و گرانی های اخیر را  بی تدبیری و بی مسئولیتی این اداره دانست و افزود : مگر اقلامی که تولید داخل است به دلار ربط دارد که هر روز ما شاهد بالا رفتن قیمت آنها هستیم چرا  تعزیرات حکومتی ورود پیدا نمی کند ، انگار خوب را به خواب زده اند و وضعیت یازار را نمی بینند .

امام جمعه موقت شهرستان در مورد شهادت دروغ نیز افزود : به فرموده پیامبر گرامی اسلام شهادت به باطل، هم تراز شرک به خدا است ، و شهادت به معنای حضور و مشاهده چشم معنا شده است. یعنی کسی که قصد اقامه شهادت و گواهی را دارد باید قبل از اقامه شهادت، در زمان وقوع حادثه حضور داشته باشد و کیفیت واقعه را بگونه ای ببیند که هیچ گونه شکی در بیان وقوع حادثه نداشته باشد. اما متاسفانه برخی از افراد، با مختصر اطلاعاتی که در دست دارند به راحتی در محاکم عمومی حضور یافته و شهادت می دهند. در حالیکه نمی دانند در شهادت دروغ، فرقى نیست که گواهى‌دهنده بداند که به دروغ شهادت مى‌دهد یا نداند. به تعبیر ساده تر، شخص تا به چیزى یقین پیدا نکند، نباید به آن گواهى بدهد

در آخر ماموستا کریمی تصریح کرد : پیامبر اسلام (ص) گواهی ناحق را اکبر کبائر دانسته آنست که گواهی دهنده بناحق چند گناه کبیره مرتکب شده یکی کذب دیگر بهتان دیگر ظلم درباره مظلومی که بضرر او گواهی داده و بدین وسیله مال یا عرض یا جان او را در خطر انداخته و نیز ظلم کرده دربارۀ ظالمی که بنفع او گواهی داده زیرا آن بدبخت را آلوده بتجاوز در مال یا عرض یا جان مظلوم نموده است و نیز حرام خدا را حلال کرده زیرا تصرف و تجاوز بمال یا عرض یا جان دیگری بناحق حرام کرده خدا است و این گواهی دهنده آن را حلال نموده است.

 

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

نماز جمعهبانهماموستا کریمیشرکگرانیتعزیرات

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی