دوشنبه 14 آبان 1397 / 07:31|کد خبر : 3393|گروه : اجتماعي

ثبت ۲۸۸ وقف جدید در کردستان/ کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن

ثبت ۲۸۸ وقف جدید در کردستان/ کسب دو رتبه برتر کشوری در مسابقات سراسری قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به زغبت مردم به ثبت وقف‌های جدید گفت: ۲۸۸ وقف جدید طی دو سال اخیر در استان کردستان به ثبت رسیده است.

 

به گزارش آربابا خبر ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: وقف زیباترین هدیه و ماندگارترین احسان است و در حال حاضر می‌تواند شاه کلید حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد. 


وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲ هزار و ۱۲۳ موقوفه در استان کردستان وجود دارد، افزود: ۱۴ هزار و ۷۱۴ مورد رقبه متصرفی و ۲ هزار و ۹۴۱ رقبه غیرمتصرفی هم در کردستان وجود دارد.


سنددار کردن دو هزار و ۱۷۰ رقبه در کردستان


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به سنددار کردن دو هزار و ۱۷۰ رقبه، بقعه متبرکه و امامزاده در استان، عنوان کرد: در سه سال اخیر طرح جامع موقوفات در جهت توسعه و ساماندهی بقاع و اماکن متبرکه استان برای ۱۷ بقعه در استان تهیه شده است.


وی با اشاره به بازسازی و مقاوم سازی بنای بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده یحیی (ع)، حبیبه خاتون (س) و بقعه امامزاده فاضل(ع) در شهرستان بیجار، تصریح کرد: سه طرح سرمایه گذاری هم جهت احیاء، عمران و آبادانی موقوفات در استان به تصویب رسیده است.


حجت‌الاسلام نوروزی به برگزاری ۱۴۰ ویژه برنامه در بقاع و اماکن متبرکه استان اشاره و ذکر کرد: ۲۰۰ نشست تخصصی وقف با حضور روحانیون و ائمه جمعه و بازاریان و اصحاب رسانه و ... در استان برگزار شده است.


۲۸۸ وقف جدید در کردستان

 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه به تعداد وقف‌های جدید استان به تفکیک شهرستان‌ها اشاره و اعلام کرد: شهرستان بانه ۲۸، بیجار ۳۴، سنندج و کامیاران ۱۱۱، سقز ۳۱، قروه ۱۵ و مریوان ۶۹ مورد وقف جدید داشته‌اند.


وی به آمار وقف‌های منفعتی استان هم اشاره و بیان کرد: در شهرستان بانه ۱۶، بیجار ۲۸، سنندج و کامیاران ۱۶، سقز ۶، قروه ۱۳ و مریوان ۲۸ مورد وقف منفعتی بوده است.


حجت‌الاسلام نوروزی ذکر کرد: ۹ موقوفه جدید هم در شهرستان‌های کامیاران، سنندج، قروه، سقز و دیواندره در استان کشف شده است.


وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس تولیت تمامی اماکن زیارتی و قدمگاه‌ها با اداره اوقاف است، عنوان کرد: سند شش دانگ قدمگاه خضر زنده در شهر سنندج را داریم و متولی اصلی آن هستیم.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با شرکت شش هزار و ۵۰۰ نفر، خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری اوقاف کشور، دو رتبه برتر کشوری در رشته حفظ کل بانوان و ترتیل آقایان را کسب کردیم.


وی با اشاره به وقف مصحف شریف به عنوان یکی از وقف‌های جدید در سطح کشور بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج وقف قرآنی اداره اوقاف استان به چاپ و توزیع پنج هزار مصحف شریف قرآن در استان اقدام کرده است.

 

 

 


انتهای پیام/ایلنا



برچسب ها :

کردستانوقفبانهامور خیریه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی