سه شنبه 15 آبان 1397 / 11:07|کد خبر : 3399|گروه : فرهنگي

تعطیلی پنجشنبه مدارس خانواده‌ها را به یکدیگر نزدیک‌ تر کرد

تعطیلی پنجشنبه مدارس خانواده‌ها را به یکدیگر نزدیک‌ تر کرد

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها به دنبال پر رنگ کردن نقش خانواده‌ها بود، درباره تاثیرات اجرای این طرح توضیحاتی ارائه کرد.

 

به گزارش آرباباخبر ، حمیدرضا حاجی ‌بابایی   در ارزیابی خود از نحوه اجرای طرح تعطیلی مدارس در  روز پنجشنبه‌، گفت: با اجرای این طرح تربیت به سه بخش تقسیم می‌شود؛ تربیت در صبح شنبه‌ تا چهارشنبه‌ که با همکاری والدین و مدارس و با مدیریت مدرسه انجام می‌گیرد، در شیفت عصر این روزها با مدیریت خانواده و مدرسه و پنجشنبه‌ها و جمعه‌ که بر عهده والدین است.

 

 

تعطیلی مدارس پنجشنبه ها

تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها؛ پررنگ کردن نقش خانواده ها در تربیت فرزندان

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش با تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها به دنبال پررنگ کردن نقش خانواده ها بود، افزود: با تعطیلی مدارس در پنجشنبه‌ها فرزندان فرصت بیشتری برای سپری کردن میان خانواده و اعضای فامیل دارند و این خود ، بخشی از اهداف آموزش و پرورش به ویژه در بخش پرورشی است.

وی خاطرنشان کرد: با تعطیلی پنجشنبه‌ها فرزندان می‌توانند مهر، محبت، مهارت‌های زندگی و ... را بیاموزند. اگرچه برخی به این طرح نقدهایی دارند مبنی بر اینکه اولیای شاغل با فرزندان خردسالشان که در پایه‌های پایین مقطع ابتدایی درس می‌خوانند، در روزهای پنجشنبه چه کنند؟ اما آنچه اهمیت دارد توجه و اولویت خانواده و تعیلم و تربیت بر تمامی امور است دانش‌آموز باید این موضوع را از دوران تحصیل خود آموزش ببینند.

تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ آری یا خیر؟

وزیر آموزش و پرورش دولت دهم با اشاره به مزایای طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها که از زمان وزارتش اجرایی شد، بیان کرد: در اغلب کشورهای توسعه یافته دانش‌آموزان از دو روز تعطیلی در ایام هفته برخوردارند که این موضوع محسنات زیادی مانند افزایش فرصت بهره‌گیری معلمان از آموزش‌های مورد نیاز برای انتقال به دانش‌آموزان، نشاط بیشتر در دانش‌آموزان دوره ابتدایی با توجه به مقتضیات سنی و نیاز آنان به تفریحات سالم و رضایت‌مندی والدین از درک بیشتر فرزندان خود در فرصت‌های  بیشتر را به دنبال دارد.

تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیبی به کیفیت آموزشی وارد نمی‌کند

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تعطیلی پنج‌شنبه‌ها آسیبی به کیفیت آموزشی نمی‌زند، اضافه کرد: باید بررسی شود که با تعطیلی دانش آموزان در روزهای پنجشنبه خانواده ها به چه میزان به یکدیگر نزدیک تر شدند، بزهکاری کاهش یافته و تربیت رشد کرده است تمامی این موارد باید از طریق سازمان های ذیربط ارزیابی شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/خانه ملت

 


برچسب ها :

تعطیلی مدارسرياحاجی باباییپنج شنبه هاخانوادهدانش آموز

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی