سه شنبه 15 آبان 1397 / 12:52|کد خبر : 3400|گروه : اقتصادي

پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در بانه/مایه کوبی بیش از ۵۰۰۰ راس دام سنگین

پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در بانه/مایه کوبی بیش از ۵۰۰۰ راس دام سنگین

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بانه گفت: فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان بانه در سالجاری به پایان رسید. در این مرحله از مایه کوبی، بالغ بر٥٨١٨ راس دام سنگین واحدهای دامی شهرستان را بر علیه بیماری تب برفکی ایمن گردید.

 

به گزارش آرباباخبر ، آرام بحرى  اظهار داشت: فاز دوم واکسیناسیون بر علیه  بیمارى تب برفکی در جمعیت دام سنگین ( گاو و گوساله) با بکارگیری توان بخش دولتی شهرستان از 31 شهریور ماه 97 همزمان با کل استان شروع و تا تاریخ 3 آبان ماه ادامه داشت.

 

وی خاطر نشان کرد:  مجموعه دامپزشکی شهرستان بانه در این مدت با مراجعه به ١٤٠ واحد اپیدمیولوژیک اقدام به انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین شهرستان نمود و با تلاش های شبانه روزی پرسنل فعال در این مرحله از مایه کوبی، بالغ بر٥٨١٨ راس دام سنگین واحدهای دامی شهرستان را بر علیه بیماری تب برفکی ایمن نمودند.

 

 

 

بحری با اشاره به نقش بیماری تب برفکی در ضررهای اقتصادی فراوان به دامداران در موارد ابتلا و شیوع اعلام داشت:  مایه کوبی منظم و هدفمند سه مرحله ای با پوشش بالای جمعیت دامی شهرستان در سال گذشته و انجام دومین مرحله از مایه کوبی در سالجاری با استفاده از واکسن های با کیفیت وارداتی (وتال ترکیه)موجب شده است با وجود همه گیری و شیوع بیماری در کشور و بالاخص استانهای هم جوار، خوشبختانه پیشگیری بسیار مناسبی در جهت ابتلا به بیماری تب برفکی در جمعیت دامی شهرستان صورت گرفته است به گونه ای که بیماری فوق در شهرستان کاملا تحت کنترل می باشد.

 

 

وی تاکید کرد :  کلیه خدمات ارائه شده به دامداران شهرستان بصورت کاملاً رایگان صورت گرفته است و دامدارن بانه ای  برای واکسناسیون دامهایشان هیچ هزینه ای پرداخت نکرده اند .

 

در ادامه بحری از شروع عملیات  واکسیناسیون بر علیه بیمارى لمپى اسکین در جمعیت دام سنگین (گاو و گوساله)در شهرستان بانه خبر داد و افزود  : شروع  عملیات واکسیناسیون بر علیه بیمارى لمپى اسکین در جمعیت دام سنگین شهرستان بانه از تاریخ 1397/٠٨/12 لغایت  1397/٠٩/15  بصورت کاملا رایگان همزمان با  سراسر استان خبر داد.

 

رئیس  شبکه دامپزشکی شهرستان بانه  گفت : این طرح با بهره گیرى از توان بخش خصوصى شهرستان با اولویت نقاط پرخطر،کانون هاى بیمارى سال هاى قبل  و شعاع کانون ها با استفاده از واکسن هاى تولید داخل  در جمعیت دام سنگین اجرا خواهد شد.

 

وی اذعان کرد : پیش بینى مى شود در این فاز بالغ بر ٦٥٠٠ رأس دام سنگین بر علیه بیمارى مذکور واکسینه گردد.

 

بحری بیان کرد:  با توجه  به اینکه بیمارى لمپى اسکین(LSD)نوعى بیمارى حاد تا مزمن،بسیار عفونى و بیمارى عمومى پوستى در گاوها مى باشد در صورت عدم کنترل مى تواند خسارات اقتصادى چشمگیرى را به صنعت دامدارى شهرستان وارد کند.

 

 بحری افزود:  کلیه دامداران و روستاییان عزیز توجه داشته باشند که  اکیپ هاى عملیاتى قبل از مراجعه به هر واحد هماهنگى قبلى را از طریق تماس با دهیار یا شوراى  آن واحد به عمل مى آورد، لذا انتظار داریم همکارى هاى لازم توسط دامداران روستاهاى تابعه شهرستان با اکیپ هاى اعزامى به جهت انجام پوشش ١٠٠٪‏ واکسیناسیون جمعیت دام سنگین بر علیه بیمارى LSD به منظور جلوگیرى از  خسارات اقتصادى ناشى از بیمارى  مذکور انجام گیرد.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بانه واکسیناسیونتب برفکیلمپی اسکیندام سمگینآرام بحریدامپزشکی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی