چهارشنبه 16 آبان 1397 / 11:43|کد خبر : 3404|گروه : فرهنگي

پاکبان اهل بانه منزل مسکونی خود را وقف کرد

پاکبان اهل بانه منزل مسکونی خود را وقف کرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بانه گفت : این وقف یکی از شاخص ترین موقوفات شهرستان بانه است که توسط این شهروند انجام شده تا همه دارایی اش را به امور خیریه اختصاص دهد.

 

به گزارش آرباباخبر،  آرمان شریفی اظهار کرد : بانه رتبه اول وقف را به لحاظ تعداد در استان کردستان دارد، افزود: امسال هشت مورد وقف به موقوفات شهرستان اضافه شده است.


شریفی با اشاره به سه وقف جدید در این شهرستان تاکید کرد: این موقوفات به ارزش 10 میلیارد ریال شناسایی و با حکم قضایی در اختیار اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.


وی یادآور شد: مهمترین موقوفات شهرستان بانه موقوفه حاج عمر ابراهیمی، موقوفه بانو بنفشه، موقوفه حاج کریم وثوقی، موقوفه آمنه رسول پناه، موقوفه آغا خان و خدیجه خانم است که موقوفه آغا خان و خدیجه خانم از موقوفات شاخص است و شامل اداره زندان، ساختمان فرمانداری، فرماندهی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی است.


شریفی با بیان اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ وقف یکی از افتخارات شهر اختیار الدینی ها است، گفت: اوقاف و امور خیریه بانه 294 موقوفه و 1656 رقبه با کاربری کشاورزی، اداری، آموزشی، تجاری و مسکونی و 220 مسجد دارد که توسط مردم احداث و اداره می شوند.


گفتنی است : بیش از 700 نوع نیت وقف وجود دارد البته در شهرستان بانه بیشتر موقوفات، با نیت وقف بر مساجد و ترویج فرهنگ قرآنی است.

 

 

 

انتهای پیام/ایرنا



برچسب ها :

وقفبانهپاکبانرتبه اولکردستانآرمان شریفیاداره اوقاف

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی