شنبه 19 آبان 1397 / 17:38|کد خبر : 3419|گروه : مذهبی

برگزاری ۷ محفل انسی با قرآن/ شرکت ۳۵۰ نفر در جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» کردستان

برگزاری ۷ محفل انسی با قرآن/ شرکت ۳۵۰ نفر در جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» کردستان

دبیر نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» از ثبت نام ۳۵۰ نفر در بخش مسابقه این جشنواره خبر داد و گفت: این جشنواره با برگزاری محافل انسی با قرآن از امروز به مدت چهار روز در سطح استان آغاز شد.

 

به گزارش آرباباخبر، کامل گلباغی در آیین محفل انسی با قران در سنندج اظهار کرد: جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» به همت شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان و مشارکت دستگاه‌های عضو این شورا از امروز به مدت چهار روز در سطح استان آغاز شد.

 

وی به برپایی محافل انسی با قرآن اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری هفت محفل انسی با قرآن در بخش جنبی این جشنواره پیش بینی شده است که در سطح شهرستان های سنندج، بانه، مریوان، سروآباد، قروه، بیجار و کامیاران برگزار می شود.

 

مسئول واحد قران و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین گفت: استاد حمیدرضا احمدی وفا از قاریان بین المللی کشور (اعزامی از موسسه قرآنی یاران شهید نواب صفوی) و فواد مولودی از قاریان استان در این محافل به قرآئت آیات کلام الله مجید می پردازند.

 

دبیر نخستین جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» از ثبت نام 350 نفر در بخش مسابقه این جشنواره خبر داد و گفت: این مسابقات شامل حفظ شفاهی قرآن در رشته‌های حفظ در سه مقطع یک جزء، 10 جزء و جزء کل قرآن ویژه برادران، حفظ کتبی سوره های مبارکه یاسین و واقعه ویژه برادران و خواهران بدون محدودیت سنی است.

 

گلباغی اضافه کرد: قرائت ترتیل ویژه و برادران و خواهران بدون محدودیت سنی و مسابقه ابتهال خانه فردی ویژه برادران از دیگر بخش های مسابقه ای این جشنواره قرآنی است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات افزود: متقاضیان و برگزیدگان شهرستانی همزمان با روز دوشنبه 21 آبان در مرحله نهایی در سنندج به رقابت خواهند پرداخت.

 

گلباغی خاطر نشان کرد: آیین پایانی جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» روز سه شنبه ۲۲ آبان با معرفی و تجلیل از نفرات برتر و پیشکسوتان قرآنی و با اجرای برنامه‌های مختلف در تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد: جشنواره «قرآن محور یه کیه تی» در راستای ترویج و توسعه فرهنگ تدبر در آیات وحدت آفرین قرآن کریم در جامعه اسلامی و به منظور گرامیداشت یادوخاطره شهید والامقام نواب صفوی، منادی وحدت مسلمانان جهان پیش بینی شده است.

 

 

 

پایان پیام/خبرگزاری شبستان



برچسب ها :

قرآنکردستانگلباغیجشنوارهمسابقهبانه

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی