دوشنبه 21 آبان 1397 / 17:04|کد خبر : 3426|گروه : اجتماعي

بهزیستی کردستان 1662 واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان ساخت

بهزیستی کردستان 1662 واحد مسکونی ویژه معلولان و مددجویان ساخت

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی بهزیستی کردستان گفت: در نیمه نخست امسال یک هزار و 662 واحد مسکونی ویژه مددجویان و معلولان زیرپوشش این نهاد در استان ساخته شده است.

 

به گزارش آرباباخبر ، فرهاد عزیزی روز دوشنبه  اظهار داشت : بهزیستی کردستان از اول امسال تاکنون احداث 2 هزار و 437 واحد مسکونی برای مددجویان و معلولان را با پرداخت 88 میلیارد و 597 میلیون ریال کمک بلاعوض آغاز کرده است.


وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 662 واحد از این تعداد ساخته و به جامعه هدف بهزیستی واگذار شده است، افزود: کار احداث 81 واحد دیگر نیز به اتمام رسیده و هم اکنون در مرحله واگذاری است.


معاون مشارکت های مردمی و توانمند سازی بهزیستی کردستان تاکید کرد: از مجموع این واحدها، 132 واحد در مرحله صدور پروانه ساخت، 21 واحد در مرحله پی سازی، 34 مورد در مرحله اسکلت و سفت کاری و 507 واحد نیز در مرحله نازک کاری قرار دارد.


وی یادآور شد: از مجموع این واحدها 592 مورد برای زنان سرپرست خانوار، یک هزار و 699 واحد ویژه معلولان و 146 واحد نیز برای معتادان بهبود یافته زیر پوشش این نهاد در استان احداث می شود.


عزیزی اضافه کرد: در راستای احداث واحدهای مسکونی برای مددجویان عادی زیر پوشش بهزیستی و براساس امتیازبندی 80 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به مددجویان شهری و 100 میلیون ریال نیز به مددجویان روستایی پرداخت می شود.


وی یکی از چالش های موجود در زمینه تامین مسکن مددجویان را تاثیر افزایش قیمت ها بر روی خدمات و ساخت و سازها دانست و گفت: این وضعیت موجب شده تا کمک های بلاعوض بهزیستی همانند گذشته جوابگو نباشد لذا از خیرین درخواست می شود در این زمینه نیازمندان را کمک کنند.


110 هزار نفر از جمیعت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که معادل هفت درصد جمعیت استان است.

 

 

 

انتهای پیام / ایرنا



برچسب ها :

بهزیستیکردستانمددجویانحمایتمسکن

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی