سه شنبه 29 آبان 1397 / 07:03|کد خبر : 3454|گروه : فرهنگي

هاتگرام و تلگرام طلایی مانع کوچ کامل مردم به پیام‌رسان‌های داخلی شد/ از نظر امنیتی امن هستند

هاتگرام و تلگرام طلایی مانع کوچ کامل مردم به پیام‌رسان‌های داخلی شد/ از نظر امنیتی امن هستند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید اگرچه با فیلتر تلگرام، مردم تا حدی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کردند ولی ورود هاتگرام و تلگرام طلایی به میدان باعث شد این کوچ به صورت کامل اتفاق نیفتد.

 

به گزارش آرباباخبر، سیدصادق طباطبایی‌نژاد درباره اقبال مردم به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: سیاست گذاری کلان کشور بر این است که مردم از پیام‌رسان‌های داخلی استفاده بیشتر داشته باشند و طبیعتا برای این موضوع باید تمهیدات لازم را انجام داد؛ همچنانکه برخی از آنها مورد توجه قرار گرفت، وام داده شد و حتی سرورهایی در اختیار آنها گذاشته شد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی افزود: با فیلتر تلگرام، مردم تا حدی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کردند ولی به جای اینکه تلگرام کامل بسته شود، هاتگرام و تلگرام طلایی وارد میدان شد و همین امر باعث شد کوچ مردم از تلگرام به صورت کامل اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: با این استدلال که کوچ به پیام‌رسان‌های داخلی به صورت تدریجی انجام شود، پیشنهاد شد هاتگرام و تلگرام طلایی تا مدتی باز و فعال باشد ولی این امر باعث شدند کوچ واقعی از تلگرام انجام نشود.

امر مطلوب؛ استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی و ایرانی

طباطبایی‌نژاد توضیح داد: این سیاست اگرچه از طرفی بازدارنده بود زیرا مردمی که نمی‌خواستند از فیلترشکن استفاده کنند ولی به فضای تلگرام نیاز داشتند، توانستند با استفاده از هاتگرام و تلگرام طلایی فعالیت خود را انجام دهند و از سوی دیگر، از لحاظ امنیتی نظارت‌های لازم روی برخی از  کانال‌های خارجی انجام شد.

وی تاکید کرد: امر مطلوب، استفاده مردم از پیام‌رسان‌های داخلی و ایرانی بود که به دلیل حضور هاتگرام و تلگرام طلایی و انواع اینها انجام نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی چندین سال بیشتر نیست که ایجاد شده، این تکنولوژی را در دنیا و در کشور ما در حال رشد و توسعه دانست و ادامه داد: باید به سمت تقویت پیام‌رسان‌های داخلی حرکت شود؛ در غیر این صورت، کشور در تمامی زمینه‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی دچار مشکل خواهد شد.

ایرادات امنیتی به تلگرام طلایی وارد نیست زیرا اطلاعات قابل رصد است و مثلا می‌توان شبکه‌هایی همچون آمد نیوز را بست ولی این کار بر روی اصل تلگرام شدنی نبود

هاتگرام و تلگرام طلایی از نظر امنیتی و اجتماعی امن‌تر هستند

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: البته ایرادات امنیتی که به تلگرام وارد بود به تلگرام طلایی وارد نیست زیرا وقتی اطلاعات وارد می‌شوند، مصدر ورودی قابل رصد است و مثلا می‌توان شبکه‌هایی همچون آمد نیوز را بست ولی این کار بر روی اصل تلگرام شدنی نبود.

وی با بیان اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی از نظر امنیتی و اجتماعی امن‌تر هستند و یک مصدر مدیریتی و برنامه‌ریزی روی آنها اعمال می‌شود، گفت: بر روی تلگرام هیچ مصدر برنامه‌ریزی نداشتیم؛ مگر اینکه آن را به صورت کامل فیلتر کنیم.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس ادامه داد: سرور هاتگرام و تلگرام طلایی همان سرور تلگرام است که فیلتری روی آن گذاشتند و مثلا شده تلگرام طلایی.

سرور هاتگرام و تلگرام طلایی همان سرور تلگرام است

وی همین امر را ایراد اصلی هاتگرام و تلگرام طلایی دانست و گفت: با توجه به اینکه سرور اصلی آن همان تلگرام است، مردم از این برنامه به طور کلی خارج نمی‌شوند و همین باقی ماندن مردم در فضای تلگرام باعث شده از تلگرام اصلی خارج نشوند و هنوز با فیلترشکن از آن استفاده کنند و مشترک آن باشند.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه هاتگرام و تلگرام طلایی با تدبیر جمهوری اسلامی وارد میدان شد، افزود: وقتی تلگرام وارد مرزهای فضای مجازی ایران می‌شود، برنامه‌ای روی آن نصب می‌شود که خروجی آن در قالب تلگرام طلایی قابل عرضه و البته قابل برنامه‌ریزی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عدم کوچ کامل مردم از تلگرام با استفاده از هاتگرام و تلگرام طلایی باعث شد آنها دریافت‌های خود را به واسطه فیلتر شکن از تلگرام اصلی داشته باشند.

 

 

 

پایان پیام/خانه ملت

 


برچسب ها :

تلگرامامنیتپیام رسانفیلترهاتگرام و تلگرام طلایی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی