شنبه 3 آذر 1397 / 06:28|کد خبر : 3466|گروه : اقتصادي

اکثر شهرداری‌های استان کردستان در حال ورشکستگی هستند

اکثر شهرداری‌های استان کردستان در حال ورشکستگی هستند

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به بدهی و عدم درآمدزایی شهرداری‌ها ، بیشتر شهرداری‌های این استان در حال ورشکستگی هستند.

 

به گزارش آرباباخبر ، محسن بیگلری  در جلسه هم اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرستان های استان کردستان، اظهارداشت: شهرداری های این استان در مرز ورشکستگی قرار گرفته و حتی نمی توانند حقوق پرسنل خود را پرداخت  کنند.

 

وی با بیان اینکه کار کردن در شهرداری هایی که امکان انجام کار عمرانی و حتی پرداخت حقوق را ندارند، بسیار سخت است، افزود: بهبود شرایط شهرداری ها نیاز به فکر و تدبیر اساسی دارد و با مشکلاتی که شهرداری های استان با آن مواجه هستند، بی شک رزومه کاری شهرداران نیز آسیب می بیند.

 

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از پرسنل شهرداری های سطح استان بیکار هستند و به دلیل اینکه سنی از آنان گذشته است، دیگر امکان استخدام آنان در جای دیگری وجود ندارد و به همین دلیل باید کانال استخدام شهرداری مسدود و ساز و کار استخدامی عوض شود.

 

بیگلری یادآور شد: با توجه به عدم درآمدزا بودن شهرداری ها و نبود اعتبارات کافی تعدادی از شهرداری ها هفت یا هشت ماه است که حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده اند و اگر فکر جدی برای حل این معضل نشود در آینده با بحران کارگری مواجه می شویم.

 

وی بیان کرد: شهرداری های استان کردستان به حدی بدهکار هستند که اکنون دیگر بانک ها نیز به آنها دسته چک نمی دهند و این جای تاسف دارد.

 

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکل دفن زباله و پسماند در استان یکی از چالش های پیش روی شهرداری ها است، گفت: مریوان یکی از شهرهایی است که بیشتریم مشکل را در این حوزه دارد و در حال حاضر این مشکل به صورت مقطعی رفع شده است که باید به این معضل به صورت ویژه پرداخته شود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/مهر



برچسب ها :

بیگلریشهرداریکردستانورشکستگی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی