شنبه 3 آذر 1397 / 11:35|کد خبر : 3467|گروه : مذهبی

وقف ۴ هزار متر زمین در بانه با نیت قرآنی

وقف ۴ هزار متر زمین در بانه با نیت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از ثبت وقف چهار هزار متری در شهرستان بانه با نیت قرآن و طلاب خبر داد.

 

به گزارش آرباباخبر ، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان  از ثبت وقف جدید در شهرستان بانه خبر داد و اظهار کرد: واقف خیراندیش شریف خدری از خیرین روستای زرواو شهرستان بانه چهار هزار متر زمین مزروعی را با نیت قرآنی و طلاب مسجد روستای زرواو وقف کرد.


وی افزود: با توجه به نیاز مبرم شهرستان بانه به وجود موقوفاتی با نیت فعالیت‌های قرآنی و کمک هزینه تحصیل طلاب این وقف می‌تواند تاحد زیادی در پیشبرد اهداف قرآنی روستای زرواو تأثیرگذار باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اعلام کرد: خوشبختانه با تبلیغات و مشاوره های صورت گرفته روند جهت دهی به نیات واقفان به سمت نیازهای روز استان بخوبی پیش می‌رود و امید است در آینده نزدیک شاهد ایجاد وقف‌های در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سلامت در استان باشیم.


وی با اشاره به وقف‌های جدید دیگر شهرستان بانه طی سال جاری عنوان کرد: سه فقره از وقف‌های جدید شامل ۱۲ اصله درخت گردو به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال که هر یک از چهار اصله توسط واقفان خیراندیش رحمان پیروزی، محمد خورشیدی و محمد علیزاده در روستای مسجه شهرستان بانه وقف شد.


حجت‌الاسلام نوروزی با بیان اینکه اهالی روستای مجسه از توابع این شهرستان یک اصله درخت گردو به ارزش ۲۰ میلیون ریال را نیز وقف کردند، عنوان کرد: این درختان با نیت تامین هزینه های روزانه مسجد روستا از محل فروش میوه و همچنین انجام فعالیت های قرآنی وقف شده است.


وی تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات قرآنی در روستای مجسه و نبود هیچگونه منابع مالی برای برگزاری برنامه های قرآنی، ثبت این موقوفات می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: یکی از نکات قابل توجه این موقوفات ثبت وقف مشارکتی است که نشان دهنده وحدت و همت اهالی روستاست و هر کسی با هر توانایی مالی توانسته خود را به عنوان واقف معرفی کند.

 

 


انتهای پیام/ایکنا

 

 



برچسب ها :

وقفبانهقرآنیاوقافزرواو

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی