شنبه 3 آذر 1397 / 20:35|کد خبر : 3468|گروه : اقتصادي

استاندار کردستان عنوان کرد؛

تمام زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه برای سرمایه گذاران فراهم است/ رسمی شدن مرز سیرانبند بانه عزم جدی دولت

تمام زیر ساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه برای سرمایه گذاران فراهم است/ رسمی شدن مرز سیرانبند بانه عزم جدی دولت

استاندار کردستان در سفر یک روزه به شهرستان بانه تصریح کرد: با توجه به پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی بانه از نظر زیر ساخت ها, فاز اول آن آماده استقرار واحد های صنعتی است و متقاضیان می توانند نسبت به راه اندازی واحد های خود اقدام کنند.

 

به گزارش آرباباخبر ،  امروز شنبه 3 آذر ماه نودوهفت بهمن مرادنیا در سفر یک روزه به شهرستان بانه و بازدید از پروژه های در حال انجام و نیمه تمام این شهرستان با حضور در  گمرک سیرانبد خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات سال گذشته  این بازارچه  که در ارتباط با محوطه و انبار تخریبی بود  با پیگیری های فرمانداری و دیگر عوامل دخیل در بازرچه خوشبختانه در حال حاضر محوطه به شکل مناسبی آسفالت و انباری هم برای  محل نگهداری واردات کالا در نظر گرفته شده است.

 

استاندار کردستان اذعان کرد: وزیر کشور در سفر دو روزه گذشته به استان قول دادند که مقوله واردات 150 قلم کالایی که  مصوب شده بود در دولت در دستور کار قرار بگیرد و حداقل بخشی از وردات نیزبه گمرگ سیرانبد ابلاغ شود.

 

مرادنیا افزود : در زمینه رسمی شدن مرز سیرانبند مجددا صحبتی با وزارت امور خارجه داشتیم و این وزارت خانه  قرار شدن سفیر ایران را در عراق مامور کند که سازو کارهای مناسب برای رسمی شدن این بازارچه  که هم خواسته مردم منطقه و هم تجار است عملی گردد .

 

استاندار کردستان ادامه داد : رسمی شدن این مرز به منزله دارا بودن همه پارامترهای مربوط به واردات و صادرات کالا و حتی تردد مسافر از این گمرک است و برنامه دولت است که هرچه سریعتر این مهم به  وقوع بپیوندد .

 

 وی با تشکر از زحمات فرماندار بانه در زمینه خدمات در گمرک سیرانبند افزود : خوشبختانه با پیگیر های فرماندار کلیه کارگران شاغل در بازارچه سیرانبند بیمه شدند و این مساله برای شخص بنده  و فرماندار بانه از اهمیت بالایی برخوردار بود .

 

وی یادآور شد که دولت جمهوری اسلامی ایران مشکلی بابت رسمی شدن این مرز ندارد و دولت مرکزی عراق است که این طرح را هنوز به مرحله اجرا در نیاورده است.

 

 

 مرادنیا ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی گفت: فاز اول این منطقه 35 هکتار در نظر گرفته شده است  و دیوار کشی شده کل محدوده  85 هکتار است است و باتوجه به اتمام 50 درصدی زیر ساخت های آب ، برق  و در آینده نزدیک گاز و جدول گزاری متقاضیان می توانند با مراجعه به این منطقه نسبت به راه اندازی واحد های صنعتی خود اقدام کنند .

 

استاندار کردستان با گلایه  از تحویل ندادن فاز اول منطقه ویژه اقتصادی توسط پیمانکار مربوطه در آبان ماه تاکید کرد: درست است در این منطقه  از مهر ماه بارندگی ها مجال کار کردن را گرفت ولی باید همه پای کار بیایند و هرچه سریعتر (بازه زمانی یک ماهه ) این طرح به طور کامل تحویل و آماده بهره برداری گردد .

 

وی با بازدید از طرح آبرسانی از سد عباس آباد برای مصارف بخش های کشاورزی افزود : علاوه بر طرح های صنعتی خوشبختانه کارهای خوبی در زمینه بهره برداری از زمین و انتقال آب به بخش کشاورزی صورت گرفته است .

 

در ادامه این سفر مرادنیا به مجتمع پرورش گاو شیری با ظرفیت 1000 راس  سری زد و از نزدیک مشکلات این پروژه را مورد برسی قرار داد و قرار بر این شد که دولت تسهیلات ممکن را در اختیار مالک آن قرار داده و مالک نیز موظف گردید که علاوه بر گاو شیری  هم 1000 راس گاوه گوشتی را هم در این پروژه بگنجاند و همچنین کارخانه شیر بانه را دوباره راه اندازی کند .

 

 

 

استاندار کردستان با حضور در شهرک صنعتی بانه و بازدید  از پروژه های در حال انجام جدید مانند کارخانه تولید خودکار وکارخانه تولید لامپ کم مصرف و واحد تولیدی لوله های پلی اتیلین (در آباری تحت فشار) به بررسی چالشها و موانع بر سر راه این واحد های صنعتی پرداخت و قول مساعدت و همکاری های لازم برای بهره بداری هرچه سریعتر این واحد ها را داد و از مالکان این طرح ها خواست قبل از دهه مبارک فجر این کارخانه ها فعالیت های تولیدی خود را شروع کنند .

 

وی یاد آور شد : که مرز تهدید نیست بلکه برعکس یک فرصت است و باید علاوه بر واردات کالا واحد های صنعتی و تولیدی در بانه  از مرز برای صادرات تولیدات با کیفیت  خود به دیگر کشورها استفاده کنند .

 

 

در پایان مرادنیا از ورزشگاه  1200 نفری آزدادگان بازدید کرد و با انتقاد از تمام نشدن این طرح افزود : این ورزشگاه 9 سال است هنوز به مرحله بهربرداری نرسیده و باید هرچه سریعتر پیمانکاران نسبت به اتمام و تحویل آن اقدام کنند و در غیره اینصورت با کسانی که در این پروژه کم کاری کنند برخورد جدی خواهد شد .

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/



برچسب ها :

بانهسفر استاندارسیرانبندمنطقه ویژه اقتصادیواحد های تولیدیفرماندار

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی