چهارشنبه 7 آذر 1397 / 19:20|کد خبر : 3477|گروه : اجتماعي

اتمام حجت فرمانده مرزبانی کشور در رابطه با تردد غیره قانونی در مرز بانه / برهم زنندگان امنیت مرز منتظر پاسخ قاطع مرزبانی ناجا باشند

اتمام حجت فرمانده مرزبانی کشور در رابطه با تردد غیره قانونی در مرز بانه / برهم زنندگان امنیت مرز منتظر پاسخ قاطع مرزبانی ناجا باشند

سردار قاسم رضائی در مراسم تشیع پیکر مطهر مرزبان مدافع امنیت (شهید مصطفی عبدالملکی) در شهرستان بانه تصریح کرد : افرادی با سوء استفاده از نام و عنوان کولبری قصد قاچاق گسترده و ایجاد هرج و مرج در مرزهای شهر بانه را دارند و مرزبانی برای برخورد با اینگونه تحرکات از هیچ تلاشی فروگذار نیست .

 

به گزارش آرباباخبر ،  شامگاه سه شنبه در پی درگیری نیروهای مرزبانی بانه در نقطه صفر مرزی با قاچاقچیان و متجاوزین مرزی، ستوان دوم مصطفی عبدالملکی فرمانده پاسگاه بروشکانی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

 

 امروز مراسمی برای تشیع پیکر مطهر این شهید والا مقام ترتیب داده شد که با حضور فرمانده مرزبانی کشور ، فرمانده مرزبانی کردستان ، نیروهای نظامی و انتظامی ، خانواده شهید عبدالملکی ، مسئولین و روسای ادارت و همچنین شرکت پرشور مردم شهید پرور بانه برگزار گردید .

 

مسئول عقیدتی سیاسی هنگ مرزی شهرستان بانه در این مراسم با تجلیل از جایگاه رفیع شهادت در دفاع از ارزش های اسلامی گفت: شهدا با جانفشانی و رشادتهای خود بیشترین خدمت را به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و وظیفه ما ایجاب می کند تا جان در بدن داریم ادامه دهنده راه این دلاور مردان باشیم .

 

 

امام جمعه شهرستان بانه نیز با محکوم کردن اقدام ناجوانمردانه متجاوزین در به شهدت رساندن این فرزند دلیر مرزبانی افزود : همواره شهدا در نزد پروردگار بالاترین جایگاه را دارند و به برکت خون این شهیدان است که ما در نقطه صفر مرزی با امنیت و آرامش زندگی می کنیم و مردم شهید پرور بانه قدردان خون این بزرگواران هستند.

  

 

 

در ادامه سردار رضایی با تجیلیل از رشادتهای این شهید سرافراز اذعان کرد : شهید عبدالملکی در 15 سال خدمت در مرزبانی همه لحظه هایش خدمت به این نظام و اجرای قانون بوده و این مدافع امنیت با همه وجود و از روی عشق و علاقه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از مرزهای این کشور دفاع کرد و تا پای جان در برابر برهم زنندگان امنیت مرز قد علم کرد و به درجه رفیع شهادت نایل آمد .

 

 

فرمانده مرزبانی تصریح کرد : دیشب بیست نفر از قاچاقچیان با تردد غیره قانونی از مبادی غیره رسمی اقدام به شکستن حریم مرز کردند و قطعا مرزبانی نیز بنا به وظیفه خود در برابر این قانون شکنی ایستادگی کرده و این مساله منجر به درگیری گردید که در این میان یکی از بهترین  و با اخلاص ترین مدافعان امنیت در مرزبانی  بانه به شهادت رسید و  یکی از متجاوزان نیز زخمی و دستگیر گردیده است .

 

سردار رضائی افزود : خون این شهید حاوی این پیام مهم است که ای کسانی که مخل امنیت هستید و در قالب و پوشش کولبری از نظام سوء استفاده می کنید دیگر اجازه هیچ گونه قانون شکنی و ایجاد هرج و مرج در مرز را به شما نخواهیم داد و کسانی که مرتکب چنین قانون گریزی شوند با شدیدترین برخوردهای مرزبانی ناجا روبرو خواهند شد .

 

وی خاطر نشان کرد : کسی که بین دو کشور غیره قانونی حرکت کند خلاف قانون عمل می کند و مجرم است و وظیفه ذاتی مرزبانان مقابله با مجرمین و متجاوزان مرزی است .

 

سردار رضایی با اشاره به افرادی که قاچاقچیان را کوله بر خطاب می کنند اذعان کرد : کولبر به هیچ عنوان مسلح نیست و کسی که دست به اسلحه می برد قطعا مجرم است و کسانی که قصد دارند این متجاوزان از مرز را کولبر به مردم معرفی کنند خود آنها هم مجرم هستند.

 

وی تشریح کرد : از این به بعد از طرف مرزبانی ناجا هبچ گونه اغماض و چشم پوشی در برابر متجاوزین در مرز بانه  و سایر مرزهای ایران اسلامی صورت نخواهد گرفت و از همین جا اعلام می کنم مرزبانی دوست و حامی کولبران است ولی در مبادی رسمی و از پیش تعین شده  و هر کسی در غیره مبادی رسمی از مرز عبور کند مطمئن باشد مورد هدف قرار می گیرد و این به معنای اجرای قانون است و مرزبانی در اجرای قانون قاطع و  مصمم است .

 

در پایان فرمانده مرزبانی کشور از شناسایی عاملان درگیری دیشب خبر داد و گفت : پیشنهاد مرزبانی به این افراد اینست که هرچه سریعتر خود را تحویل قانون دهند و در غیره اینصورت در هرجای مملکت و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی باشند مورد تعقیب قرار خواهند گرفت .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /

 

 



برچسب ها :

شهید عبدالملکیبانهمرزبانیدرگیریمرزفسردار رضائیقاچاقچیانفرمانده مرزبانی کشور

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی