چهارشنبه 7 آذر 1397 / 22:45|کد خبر : 3478|گروه : فرهنگي

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در شهرستان بانه همزمان با سراسر کشور+ تصاویر

برگزاری مانور زلزله و ایمنی در شهرستان بانه همزمان با سراسر کشور+ تصاویر

امروز بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در بانه به صورت نمادین در دبیرستان پسرانه شهید قاسم نصرالهی و با مشارکت دستگاههای خدمات رسان و اجرایی این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش آرباباخبر ، سالهاست که درکشور ایران و سایر کشور های زلزله خیز جهان شاهد تکرار سناریوی زلزله بوده و هستیم، سناریوئی که با خواب و بی خیالی شروع شده و با خواب و بی خیالی پایان می یابد. پس از وقوع زلزله و خسارات بیشمار جانی و مالی آن شاهد اشک و ناله از طرف مردم و فراخوان عمومی برای ارسال کمک ها از طرف دولت هستیم.


گفتنی است  که دولت در امر مدیریت بحران دارای منابع محدودی از نظر نیرو و امکانات خواهند بود، بنابر این با آموزش و برگزاری مانورهای هدفمند برای دانش آموزان، جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، آنها را میتوان در محیط مدرسه و منزل جهت مقابله در برابر زلزله آماده نمود. لذا مهمترین گام در مدیریت بحران زلزله در مدارس، آموزش (حتی اجباری) برای بالا بردن دانش و آگاهی عمومی دانش آموزان است.

 

از طرفی شبیه سازی صحنه زلزله های گذشته و انجام تمرینات و مانور های دوره ای و مداوم توسط آحاد مردم وعلی الخصوص دانش آموزان و نیز ارزیابی نتایج حاصله از آن و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن با بهره گیری از تجربیات افراد در کاهش مخاطرات زلزله بسیار موثر است.

 

بدین منظور و برای ارتقاء آگاهی دانش آموزان امروز همزمان با سراسر کشور مراسم نمادین زلزله با حضور مدیر آموزش و پرورش بانه ، مسئولین ادارات ، هلال احمر ، اورژانس ، مربیان و دانش آموزان دبیرستان پسرانه شاهد شهید نصرالهی این شهرستان برگزار گردید.

 

البته با توجه به قرار گرفتن کشور در خط زلزله و اهمیت ارتقای سطح آمادگی شهروندان برای مواجه شدن با آثار و حوادث ناشی از آن، از سال 81 تاکنون همه ساله مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /



برچسب ها :

زلزلهبانهمراسم نمادینمدارسآموزش و پرورشمدرسه شاهد شهید نصرالهی

نظرات کاربران :

اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید!

دیدگاه های ارسالی شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نام *
 

کد امنیتی